Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 2000 för:

-Box.
-Daglig utevistelse i stor hage.
-Alla fodringar
-Halm, hösilage, havre, mineraler.
-Ridhus/paddockar 5 minuter bort. Anläggningshyran betald.
-Spolspilta
Har 2 städveckor/år då man är den som sopar stallgången och sådant.
Är 25 hästar i stallet.

Stallet ligger 10 mil norr om Göteborg, i Vänersborg.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

*KL*
Betalar 2000 kr/häst i nybyggt stall och allt ingår så som strö, torv o spån, grovfoder och kraftfoder av god kvalité och alla ut-insläpp o fodringar men givetvis hjälps vi åt när vi är där eller när det behövs. Manege o paddock 1 km bort med avgift som ingår. Spolspilta, rymliga hagar och ffa god stämning o trevliga hjälpsamma människor :) Skrittmaskin o galoppbana är på g. Bättre kan det knappast bli!
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag har mina hästar på lösdrift och betalar 700:-/mån per häst. Då ingår grovfoder och tillsyn + tillgång till stall och paddock. Tycker det är helt idealiskt. Hästarna mår bra och har tillgång till vindskydd och får bra foder.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

*kl*

Jag betalar 800 kr för boxen (som lite större än vanlig än en "vanlig" box), och 200 kr för utsläpp och insläpp. Foder köper jag till själv, ensilage finns på gården för 1.50 kr/kg, samt spånsäckar för 15 kr. Paddock och ridhus finns på ridavstånd men dem får man ju betala lite extra för.

Sommarbete kostar 500 (:
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 2400 kr/mån.Nybyggt stall med stora boxar och bra förvaringsutrymmen.

Då ingår:

Morgonfodring
Utsläpp
Lunchfodring
Insläpp
Kvällsfodring ggr2(får grov och kraftfoder separat)

Foder ingår(8 kg hösilage,3 kg havre, 1 l torr betfor)
Strö ingår (3 balar spån i månaden)

Tillgång till ridhus, ridbana, sommarbete osv.

Stallet har 12 boxar familjen som har stallet har 5 st. Alla även ägarfamiljen delar på helgdagarna. Så har ca 1 söndag i månaden där man sköter alla fodringar och in/utsläpp.

Finns även möjlighet att köpa till andra tjänster, såsom mockning, klippmaskin, täckestvätt osv.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 600 kr / mån i kallhyra (kollektivt) Då har man 1 pass i veckan per häst och 1 pass extra ca varannan vecka el var tredje.
Det som ingår:
* Ridhus
* Ridbana med hinderpark
* Spolspilta med varmvatten
* Vinterhagar
* Sommarbete
* Fina och mycket ridvägar i varierad terräng

Finns att köpa på gården:
* Hösilage
* Hö
* Halm
* Torvmix
* Kornkross
* Havre
* Betfor

Jag betalar totalt 1230 kr / mån för min kallblodstravare (då är det hösilage, halm, kornkross)
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Oj 15 kr säcken för spån.
Vad är det för kvalitet?
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

*kl*

Jag betalar drygt 2000:-/månad och då ingår box, utsläpp, insläpp, täckesbyte och 3 fodringar/dag. Vi har tillgång till stor paddock och begransad tillgång till ridhus (ridskola) Ca en gång per termin har man stalljour och fodrar och mockar åt ridskolans 20 hästar mot ett avdrag på hyran.

Det är dyrt, men det är nära storstad, så jämförelsevis är det hyfsat.

På stallet finns att köpa spån och foder, men de flesta köper in utifrån, billigare så.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 1700kr då ingår 10kg hö, 4 balar spån, in/ut och alla fodringar (enligt kontrakt men verkligheten ser inte sån ut uatn det blir många pass i vecakn som delas upp på de uppstallade)

Box
Paddock
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 4100 kr/månad och då ingår foder i obegränsad mängd(havre korn betfor hö och halm samt mineraler och saltsten), så mycket torv som man behöver, in och utsläpp med täckesbyten, utevistelse med hästkompisar i stor hage så länge marken håller sen går dom i backup hagar som är lite mindre, 4 fodringar/dag, iordningfixande av foder till alla målen, påfyllning av vattnet i hagen och anläggningskort.
Anläggningen består av ridhus, ridbana, terrängbana mm. Vi har uppvärmd, fin, larmad sadelkammare, torkrum för täcken, spolspiltor och "sköthus", toalett, dusch och fikarum.
Mycket fin miljö att vistas i och det finns sommarbete och ganska bra ridvägar.

Jag kan tycka det är mycket pengar till skillnad mot vad man har betalat på andra ställen, men det här stallet har alla bekvämligheter som jag vill ha samt att jag får mer tid över till hästen eftersom att jag bara mockar varje dag utöver att pyssla med o motionera Fabian. Vi har iofs delat upp kvällsfodringarna på alla hästägare, men vi är 32 st så det blir fodring en gång/månad.
Vi trivs super där.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

KL
Förutom stallhyran skulle det vara intressant att veta hur många månader om året ni betalar den summan. Är det för 12 månader eller bara så länge hästen använder boxen? Jag har förstått att det kan skilja sig mycket.
/Sessiagh

Jag betalar samma hyra året runt, oavsett om hästen är ute dygnet runt på bete i den stora beteshagen(som kostar 900kr/månad om man kommer utifrån) eller går i betes hage på dagen och går in på natten.
Eller om jag flyttar hästen till annat sommarbete så drar dom av 1000 kr på hyran.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

kl

Jag måste säga att jag är extremt nöjd med hyran i "mitt" nya stall.
För 1600/månad ingår:

- 13 kg hö
- Fri tillgång på torv
- Salt/mineralstenar
- Avmaskningsmedel vid behov (max 3 ggr/år)
- Lån av transport om den är ledig
- In/utsläpp samt morgon/kvällsfodring + täcke av/på
- Fri användning av ridbana

Lunch- och eftermiddagsfodringar är vi 3 pers som delar på.
Stallet ligger dock bara 10 minuters bilväg bort, det går bussar hela dagarna och en hållplats ligger precis utanför stallet.
Det enda minuset är att vinterhagarna är pyttesmå, men eftersom hästen kommer gå på bete från maj - oktober kan jag leva med det. Under den tiden reduceras även hyran.

Jag får erkänna att det trots allt finns vissa fördelar med att bo på landet, åtminstone om man är hästägare.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 750 kr i kallhyra och vi som är inackorderade betalar 85% av elen, någon hundring/mån.
Det är ett litet (6 boxar) stall ungefär en mil utanför stan.

Det som ingår är box, uppvärmda förvaringsutrymmen, hyfsade hagar. Det ingår också betesbuts och tömning av gödselkontainern.

Vi som är inackorderade sköter alla fodring och in- och utsläpp. Vi köper vårat eget foder och strö (finns inte på gården).
Vi får även laga hagar och fixa med annat lättare underhåll i stallet, som målning och dylikt. Större fix kan stallägaren vara behjälplig med, så småningom.

Det finns varken paddock eller ridhus, men ganska bra ridvägar.

För dyrt tycker jag, ännu mer sen jag läst vad ni andra betalar. Tyvärr vimlar det inte av stall i den här stan.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar ca 500 för själva stallplatsen sen 200 till mat för min stor kuse. I priset för stallplatsen ingår in&utsläpp(om man vill att de ska in,annars går han på lösdrift) Kan man inte komma nån dag av någon anledning skickar man bara ett sms så fixas allt.
Är knaonbra ridvägar i skog & överallt. Jag är helnöjd. Dock ligger stallplatsen ca 3mil från där jag bor.. men jag tkr garanterat det är värt det. Även kanonsnäll tjej som oxå hyr in sin häst där, så tillsammans så hjälps vi åt. :)
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

jag betalar 400kr/månad i kallhyra, deet är kollektivt och just nu så har vi morgonen med fodring och utsläpp varannan vecka då vi för tillfället bara är 2 i stallet, stallägaren har inget med stallet att göra, annat än att försöka medla lite när vi har olika åsikter om tider och så... vi har varmvatten med duschslang på stallgången stallet är gammalt men boxarna har kloka mått och trägolv vilket ska förnyas under nästa sommar, stallägaren är med på arbetsdagar då vi målar och fixar, de står även för färg och material om något behöver fixas, vi kan göra lite som vi vill. ligger granne med ridskola som har 2ridhus och flera uteridbanor, travbana och massor av bra ridvägar som är sandade/grusade i skogen.
allt hö, strö och foder ordnas själv, tyvärr har vi inte så mycket utrymme till grovfoder, men jag löser detta med storbalar, de räcker ca 1månad/st
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

kl

I stallet jag står betalar jag 1000 kr.

Då ingår:
*in/utsläpp
*hö
*havre
*strö
*mockning
*tillgång till longeringsvolt och runtbana (super underlag)
*fina hagar
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

jag har helt graits;) Men då ska ja mocka åt han. 3 boxar om dagen.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

kl

Stall med 6 hästar,kollektiv. Tillgång till ridbana då det inte är lektioner där,ridhuskort får man köpa "separat". Inge vidare bra hagar,samma året om.
För Kallhyra +torv betalar vi 2000:-. Dyrt :crazy:
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

500 i kallhyra. Inget foder och strö ingår.
Ingen stalltjänst, cirka hälften av dagarna behöver jag inte mocka, täcken/lindor på/av om jag vill.
Kan varken jag eller min medryttare åka ut tar stallägaren hand helt om min häst, spolar ben om det är lerigt, byter täcke om det är vinter osv.
Enda stalltjänsten jag gör är om stallägaren någon gång är bortrest. Vi hjälptes åt att skura stallet.
Det är fint att ha hästen inackorderad i ett stall med två boxar som ägs av en av mina bästa vänner! :cool:
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Vi betalar 2800/ häst alltstå 5600kr i månaden och då ingår allt, foder, strö, mockning, ut- insläpp ridhus ja allt man kan tänka sig:laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 120
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 759
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
730
Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2
Svar
29
· Visningar
1 207
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp