Vad betyder alla ord för Dig?

Sv: Vad betyder alla ord för Dig?

Det här var en rolig tråd!

Försökte redigera mitt inlägg men det hade gått för lång tid :mad:
raljerade lite om huruvida det är fel med kuvade hundar eller ej.
Jag tycker possitivitetsgrejen gått lite för långt ibland , kanske kommer med det senare - för nu är det godnatt i Kopernikum för mig! zzzzzzz

/B
 
Sv: Vad betyder alla ord för Dig?

Ledarskap
styrka
Lydig hund
det vi alla strävar efter men få lyckas uppnå, det perfekta sammarbetet
Kontakt
possitivt, kan ske med ögon eller bara en "halvhalt"
Korrigering
ett måste, man kan ju inte lära sig att göra rätt om man inte får chansen att göra fel ibland
Hård hund
Sönderkörd hund
 
Sv: Vad betyder alla ord för Dig?

det kan jag hålla med om, att det positiva har gått lite till överdrift. jag, som har mina hundar till bebissurrogat också, skulle aldrig få för mig att skada mina hundar, men ändå har folk ropat "hundmisshandlare" när jag tagit tag i någon hund för att denne inte lyssnat/varit olydig. värst drar folk efter andran när jag petar lite på schäfern som ju på äkta schäfermanér piper bara man andas på henne (samma hund låter som om domedagen är kommen när det är dags för vaccinationssprutan...).

det jag ville komma fram till är att numera tycker folk att man ska prata förstånd med sina hundar och absolut inte bestraffa. det gör inget om hunden är helt olydig och nästan stryper sig själv i flexit, bara den slipper hårda ord.

nu överdriver jag såklart lite, men bland vanliga svenssonhundägare, särskilt i städerna, verkar ha fått för sig att positiv inlärning = att aldrig säga ifrån till sin hund.
 
Sv: Vad betyder alla ord för Dig?

Oj, nu blev det svårt att förklara. Att den "tål" mycket. T ex med småbarn, som inte alltid är så snälla (för att de inte förstår bättre). De tar liksom inte åt sig personligt. Om någon annan hund flyger på dem så tar de inte åt sig och blir rädda. En felaktig uppfostran tar kanske inte heller lika hårt på en hård hund. Och om man pratar uppfostran/träning av en hård så är det just en sån som våld och hårda ord inte alls biter på, den bryr sig helt enkelt inte. Medans man (hårddraget) får en större effekt av det (men inte säkert positiv) på en mindre hård hund.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 970
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 647
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
213
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 702
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp