Vad betyder dessa förkortningar ?

Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Sen har vi ONS - one night stand so jag funderade länge på och Lol - som jag aldrig kommer ihåg vad det var.
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

slå upp en ordbok där på första sidorna någonstans skall alla vanliga förkortningar stå och vad dom betyder :idea:
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

hahaha, jag älskar den :rofl: sen finns de nån sån med, fast det betyder att man rullar av stolen för att man skrattar så mycket :p
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

det jag använder mest när jag skriver brukar vara
f.f. = fortfarande
ffa. = framförallt
Btw = by the way
mm. = med mera
FFS = for fuck sake
iofs. =ioförsig

Jag skriver rätt fort och det är lättsammare på något vis att slippa skriva framförallt utan bara skriva ffa. -det går fram endå vad jag menar eftersom de flesta förstår den här formen av det skrivna språket.
Jag har tänkt på det ibland, varför man inte tillåts i större sammanhang eller i skolan att göra förkortningar eller använda talspråk, språket utvecklas ju hela tiden, jag skriver aldrig som jag pratar, skulle jag göra det skulle dä bli såhär istället.
Man skriver som man skulle säja ne och de ser iofs. inte så trevlit ut men ska man bli tagen på mindre allvar bara för att de ser ut såhära istället för om jag skulle skriva såhär där jag delar på orden som man ska och stavar rätt?
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

*KL*
SAS? :angel: >Eller s a s alt. s.a.s?

Har försökt få det till "som andra säger", MEN det är långt ifrån
alla gånger det fungerar på den meningsuppbyggnaden som
användaren använt...

/Pinsamt att fråga, men blir snart tokig över att inte veta....

a045.gif
(Denna var ja f ö bara tvungen att påminna om.. Underbar!)
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Kan det vara "Så att säga" ibland?

Hej förresten - länge sen jag såg dig i en tråd!
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

*kl*

använder ganska många av förkortingarna i tråden. en som jag inte sett (har iofs bara skummat ;)) men som jag använder är "mao", med andra ord.

sen finns ju "bukeförkortningarna" TS (trådskapare) och kl (Knapplån) men dom utreds ju iofs i flera andra trådar :D
 
höööm?

vad står FFS för ;)
har undrat lääänge men vet fortfarande inte vad de står för
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Jag vet inte men är det värt att putta upp en förvisso bra tråd men över 3 år gammal enbart för att skriva något som redan sagts?
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

FTW: For the win :)

AFK tog ett tag för mig att lista ut.
(Away From Keyboard)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 568
Senast: Lobelia
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
443
Senast: ufot
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 055
Senast: Dentaku
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 250
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp