Bukefalos 28 år!

vad betyder detta då?

eh.
starten går, han galopperar några meter travar sedan och blir 6:a
efter det diskad?

eller: han startar, galopperar vid mållinjen?

eller: han startar och galopperar sen travar men är diskad redan innan mål?

eller blev han diskad pga orenheter?

hur kan man komma 6:a om man e diskad pga galopp? då bör man väl inte komma i mål överhuvudtaget? (man går genom mål men är ej med i loppet)

krångligt *
 
Han har fullföljt loppet och inkom som fyra, men galopperat någonstans i loppet Dom får galoppera max 2*150m under loppet utan att bli diskade, men får bara galoppera 20m på upploppet

Ex: d4mg = diskad 4 målgalopp dvs han inkom som 4:e häst i mål men galopperade över mållinjen


d 4g = Hästen inkom som 4 i mål men är diskad pga galopp under loppet.
d kub4= inkom som 4:a i mål men är diskad pga att kusken kört utanför bangränsen

dp4g = diskad för passgång galopp inkom som 4:a i mål

dug= diskad för galopp, utgången ur loppet.

d 4ag a:et står för autostart

Vart du klokare? Rätta mig någon om jag helt är ute och cyklar
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
15 321
Senast: Shpongle
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 282
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 553
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp