Vad blir det för (vegetarisk) mat?

dagens middag, nam nam :)

27399639_10155332546890678_563006156_n.jpg


//r
 
Den var riktigt god.
Lite flygande Jakob över den.

Frågan är dock hur länge jag kommer vara gift om jag fortsätter med vegetariskt, men han lär sig. Sambons kommentar var "smakerna finns där, men när man biter i en kikärta...."
De blir godare, inte lika mosiga när man kokar dem själv har jag upptäckt.
 
Vi åt grönsakssoppa till lunch och ris med wok på broccoli, morot, rödkål, apelsin och cashew till kvällsmat.
 
Här blev det plättar med grädde, banan och frysta hallon och blåbär till lunch hos ett par vänner, väldigt gott. Middag blev samma som jag åt igår (sojafärsbiffar med kålrotsstomp) plus att jag adderade sötpotatis och rödbeta i stompen. Åts med senap och lite sirap, mycket gott :)

//r
 
@Heulwen och @clusia Tar gärna recept på vegetarisk lasagne :)

Idag har jag ätit indisk gryta igen, så gott!! :heart

Till kvällsmat blir det kokt sötpotatis med någonting-vad-jag-nu-hittar på/till. Ska åka bort imorgon o blir borta 3-4 dagar så jag gick inte o handlade nåt idag...

//r
 
@Heulwen och @clusia Tar gärna recept på vegetarisk lasagne :)

Idag har jag ätit indisk gryta igen, så gott!! :heart

Till kvällsmat blir det kokt sötpotatis med någonting-vad-jag-nu-hittar på/till. Ska åka bort imorgon o blir borta 3-4 dagar så jag gick inte o handlade nåt idag...

//r
Jag gjorde "färsen" med röda linser, zucchini, rivna morötter, spenat, gul lök, vitlök och två burkar krossade tomater. Kryddade med veg buljong, rosé peppar, salt och basilika. Sen vanlig bechamelsås som jag kryddade lite extra med muskotnöt.
 
@Heulwen och @clusia Tar gärna recept på vegetarisk lasagne :)

Idag har jag ätit indisk gryta igen, så gott!! :heart

Till kvällsmat blir det kokt sötpotatis med någonting-vad-jag-nu-hittar på/till. Ska åka bort imorgon o blir borta 3-4 dagar så jag gick inte o handlade nåt idag...

//r

As you wish!

http://www.tasteline.com/recept/vegetarisk-lasagne-6/

Hade lite mer ost i bechamelsåsen, extra vitlök samt blandade ut sojafärsen med rivna morötter. Blev matlådor till både mig och min man imorgon också. :up:
 
Vi åt pumpasoppa med bröd till kvällsmat. Krutonger med örtsalt och pumpakärnor som topping. (Jag, det är lite julskinkerester på två av bröden, kom ur frysen, hoppas vi får vara med ändå...).
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
563
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 013
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp