Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Ätit mycket veg på senaste. Gjorde goda kikärtsbollar med thaismak och bönburgare :) förra helgen blev det böntacos 3 dagar i rad :D

Denna tänkte jag göra ikväll:
https://www.ica.se/buffe/recept/lins-och-bonchili-723196/

Tror den kan vara sjukt god!
Jag skulle addera oregano och ersätta sambal oelek med chipotle i det receptet. Och ersätta en del av paprikapulvret med rökt dito.

Och antingen en skvätt vinäger och en skvätt sirap, eller lite worcestershiresås.

Om du har miso, ta det istället för soja.
 
Jag skulle addera oregano och ersätta sambal oelek med chipotle i det receptet. Och ersätta en del av paprikapulvret med rökt dito.

Och antingen en skvätt vinäger och en skvätt sirap, eller lite worcestershiresås.

Om du har miso, ta det istället för soja.

Vars köper man chipotle? Är det sås?
 
Det är väl en hel del veganer här? Har ni tips på blogger el dyl med veganska recept. Enkla, barnvänliga osv. Ser precis en läskig dokumentär och vill äta mer veganskt... Lurigt dock, för vi äter mycket ägg. Och vad är gott att ha i kaffe (om man är van vid mjölk)?
 
Det är väl en hel del veganer här? Har ni tips på blogger el dyl med veganska recept. Enkla, barnvänliga osv. Ser precis en läskig dokumentär och vill äta mer veganskt... Lurigt dock, för vi äter mycket ägg. Och vad är gott att ha i kaffe (om man är van vid mjölk)?

Min vegankompis dricker Oatly iKaffe iallafall :) har testat den i te och det funkade bra!
 
Tipsar om facebookgruppen Vad lagar du för veganmat idag?
Massa inspiration och recept :)

Har anmält mig till den nu (och såg att min kusin var med i den, kul!).
Och jag har startat en ny Pinterest-Board med vegana recept. :D
Nästan alla recept innehåller cashewnötter. Jag gillar dem massor, men detta verkar lite extremt. Äter ni ibland något annat än cashew? :D
 
screenshot_20180126-183348_5a6b66a7e087c376e6047231.jpg


Den blev god :) inte min nya favoriträtt tyvärr. Tog chipotlepulver som du tipsade om @Mabuse ! Hade varit rätt smaklös utan...

Ica hade tyvärr slut jalapenos när jag handlade, tror det kan ge ett lyft.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
556
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 009
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp