Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Idag blir det fantasilöst då jag kände för mycket fett. :p Vegetariskt bacon stekt i smör, pasta och havregrädde. :d
 
Skulle laga kålsoppa men blev akut sugen på kikärtor (kikärter?) så slängde ihop en hög sådana till en sallad med alla grönsaker kylen kunde erbjuda: bladspenat, zucchini, avokado, körsbärstomater, rödlök, purjolök, några champinjoner + olivolja och balsamvinäger. Snabbt och gott!

Igår skulle jag laga tråkiga matlådor till jobbet (för att göra det enkelt att inte äta så mycket :D) men det blev fasen riktigt gott ändå. Bönfettucini med broccoli, paprika, tomat, paprika och lite halloumi stekt med lök, vitlök och liiiite grädde.
 
Jag lagar alltför sällan mat, men nu har det hänt två dagar i rad :D
Igår blev det halloumiburgare och klyftpotatis. Med Max hamburgerbröd och sourcreme-dressing, tomat, rödlök och ett salladsblad så är det så himla gott :d
Idag testade jag Tofu Stroganoff, på rökt vegokorv från Kung Markatta. Blev helt ok, det kan jag göra fler gånger. Men nästa gång ska jag nog testa med vanlig tofu, kanske den med mild chili-smak.
Till lunch idag blev det dessutom soppa (på tetra...) och pannkakor, så nu har jag matlådor som räcker resten av arbetsveckan och till helgens lång-dagar stallet :up::up:
 
Jag åt hemamgjord pizza dagen till ära på nyårsdagen
26241764_10155265497850678_1069477635_n.jpg

samma sak dagen efter också. Nam nam nam!

//r
 
Idag blev lunchen färdig tomat- och färskostsoppa på tetra till lunch som jag lade ärtor i.

Till middag wok med svampnudlar, kål, broccoli och morötter samt bitar av sojafilé.
 
26637934_10155275572425678_1868809318_n.jpg


Idag har jag både haft kalas hemma samt varit på ettårskalas så det har blivit mest tårta idag ;) Förutom det har jag ätit polentagröt med hemkokt hallonsylt och blåbär nam nam.

//r
 
Vad har ni ätit i år? Här har det bland annat blivit gratinerad löksoppa :D, pumpasoppa, potatisgratäng, pommes med guacamole, fänkål-kokos-paj, potatis-och-purjolöksoppa, couscousfyllda tomater med grillad halloumi, chili con quinoa, ramslöksknödel med svampsås...

Jag är med i en januari-utmaning och försöker att inte köpa förpackade livsmedel i januari (det man har hemma får man äta upp). Inte så himla enkelt, dessutom ska det vara eko och billigt. Och ungarna är lite kräsna av sig. Behöver ny inspiration. Bara pasta med parmesan (och ketchup och råkost) känns inte så komplett. :D
 
Halloumi-stroganoff provade vi senast, jag måste säga att det var en hit!

Idag funderar jag på halloumi carbonara eller soyafärspaj! (tänkte ta ett recept på köttfärspaj jag kikat på och bara byta ut färsen?!..)
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 135
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 414
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp