Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Detta blev min lunch idag:

23032807_10155110381235678_862123067129947937_n.jpg


Nam nam =)

Det är denna jag provat, gillade den =)

frysta-grillade-sojaprotein-fileer-vegetarisk--300g-halsans-kok-3.jpg


//r
 
Igår fick vi svamp och lokal rotselleri från svärmor. Blev således gräddstuvade kantareller, stekt rotselleri, matvete och edamamerbönor. :d
 
23316177_10155118716945678_1299448525_n.jpg


Indisk gryta till middag idag =)

Till lunch biffar på svarta bönor och kryddade med kryddpeppar, kokt potatis o broccoli, stekt lök o hemkokt lingonsylt. =) nam nam

//r
 
23376346_10155123792595678_8926676012689691941_n.jpg


Biffar på svarta bönor och med kryddpeppar i, hemkokt lingonsylt, stekt lök och nybakat grahamsbröd =) nam nam åt som hamburgare

Vad brukar ni ha för tillbehör till hamburgare? =)

//r
 
Idag blev det ricottabiffar med fetaostsallad. Hur gott som helst, är helt såld på ricottabiffar för tillfället. Färdiga frysta då har inte riktigt haft tiden att testa att göra egna än.
 
I dag gjorde jag en för mig "gammal klassiker", enkel och billig tomatsoppa med lök, krossade tomater, kikärtor och kanel och cayennepeppar och en buljongtärning. Det blir så gott med de kryddorna! Klickar på havre fraiche när jag ska äta.

Den går såklart att piffa upp med andra tillbehör, men den är så bra snabbmat för mig.
 
Igår provade jag att ha i saffran när jag gjorde risgrynspudding, det blev gott :) o har blivt nöjdare me lussebullarna nu i efterhand med, tror nästan de var som godast efter att frusit in dem direkt efter baket i tisdags o sen tog fram o åt dem igår:)

//r
 
Men hallå hörrni! Varför är denna tråden så död, äter ni ingenting?;) Jag behöver inspo!

Idag blev det morotssoppa med hembakt bröd till lunch =)

24133507_10155169823755678_854841715_n.jpg


//r
 
Jag provade grönkålspastan ovan, men min blev inte så god tyvärr. Träig smak och såsen skar sig. :cautious:

Idag gjorde jag kvargpudding/-sufflé med körsbär till lunch. Det är alltså en sör maträtt, i samma liga som pannkakor typ. Jag hade köpt en syndigt dyr handgjord kvarg i en eko-lösvikts-butik som jag besökte förra veckan (kvargen kom dock i pantglas och inte i lösvikt) och det blev banne mig den godaste kvargsufflé jag någonsin gjort. Så värt att betala för kvalitet!

3 ägg (separerade)
500 g kvarg
skal av en citron
75 g smör
150 g socker
ca 1 tsk bakpulver
40 g potatismjöl/maizena
60 g mannagryn

Vispa gulor, socker och smör pösigt, rör ner kvarg och citronskal, därefter de tre torra ingredienserna. Vispa vitorna hårda och vänd ner.

Smöra en suffléform och täck botten med ett lager körsbär (eller annan frukt). Bred kvargmassan ovanpå. Toppa med lite ströbröd och små smörflingor.

Grädda i ca 170 grader 45-60 minuter.
 
VI har även ätit minestronesoppa och senare i veckan står potatis-och-purjolöksoppa på menyn.

Så fort min slow cooker anländer ska jag göra mer minestrone, för jag har ganska mycket savoy-kål kvar.

Men det har definitivt blivit för lite av spännande vegetarisk mat. Fast i fredags var jag på veggie-mässa och åt pakora!
 
Jag varvar samma rätter hela tiden nu..
Linsgryta
Bönburgare
Falafeltallrik
Veg pizza

Skulle gärna lägga upp mer, men är så tråkigt att laga mat åt sig själv!
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 144
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 934
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp