Vad får du plats med i din lilla bil?

Skakar liv i den här tråden eftersom det börjar närma sig. :)
Nu vet vi att V50 ska bytas ut till en ny och gigantisk Skoda Superb, men vi kommer fortfarande behöva en liten extrabil.

Jag kikar fortfarande på golf, men sneglar mer och mer på en Fabia...
Har dock ej inspekterat bagageutrymmet på en Fabia, är det någon som har en sån här?

Budgeten är 20-30 000.
 
Ratt_glad_i_att_fa_folja_med.jpg

Hade inga bra bilder på hur mycket som rymdes, men en Artfex Small, en kartong på höger sida om den och iallafall en bananlåda bredvid.

Har en Suzuki S-cross, hade gärna haft lite större bagage, men den är istället stor i baksätet, till och med min 190 långe bror sitter bra.

Missade prisklassen dock!
 
Jag träffade en granne för ett par månader sedan som hade en Fabia och jag blev glatt överraskad över hur stor den faktiskt var,jag har ju tittat på octavian och skillnaden där bak var marginell.
 
Skakar liv i den här tråden eftersom det börjar närma sig. :)
Nu vet vi att V50 ska bytas ut till en ny och gigantisk Skoda Superb, men vi kommer fortfarande behöva en liten extrabil.

Jag kikar fortfarande på golf, men sneglar mer och mer på en Fabia...
Har dock ej inspekterat bagageutrymmet på en Fabia, är det någon som har en sån här?

Budgeten är 20-30 000.

Har en Skoda Fabia kombi(Halvkombi), har en dubbelbur från robust i bagaget som jag har tagit bort mellanväggen på och får in en weimaraner i.
blogger-image-884133878.jpg

Billig att köra, billig att försäkra, billig att serva - om man ser till bilsammanhang. Bästa bilen jag har haft och trots att jag borde ha bytt den för två år sedan, håller jag envist fast vid den. Älskar min Skoda Fabia! :love:
 
Har en Skoda Fabia kombi(Halvkombi), har en dubbelbur från robust i bagaget som jag har tagit bort mellanväggen på och får in en weimaraner i.
blogger-image-884133878.jpg

Billig att köra, billig att försäkra, billig att serva - om man ser till bilsammanhang. Bästa bilen jag har haft och trots att jag borde ha bytt den för två år sedan, håller jag envist fast vid den. Älskar min Skoda Fabia! :love:

Vilka goda nyheter :D
Jag blev lite avskräckt av det väldigt låga antalet hästkrafter, vad har din för motor? Och vad drar den per mil ungefär?

Om du får plats med en jättebur och en jättehund så borde de ju få plats två dvärgpinnar utan problem :)
 
Jag har en av de klenare motorerna, vill minnas att jag har 70 vilda kusar under huven (antagligen fler hästkrafter i dammsugaren :meh:) :rofl:
Det går dock att pressa upp den lilla rackaren i en 150km/h om motivationen är rätt :angel:

Jag är inget föredöme när det kommer till ekonomisk bilkörning, lider av kronisk blyfot på både gas och broms så jag ligger på 0,6-0,7 blandad körning.

Det är nog ingen risk att du inte får in två dvärgpinnar. Jag flyttade det mesta av vårt lösöre i Skodan när vi flyttade och då satt Gammelgrå i buren där bak, vid varje resa. Det är inte mycket jag inte har lyckats knöka in i min Skoda genom åren, inklusive träd och julgranar. :rofl:
 
Jag har en av de klenare motorerna, vill minnas att jag har 70 vilda kusar under huven (antagligen fler hästkrafter i dammsugaren :meh:) :rofl:
Det går dock att pressa upp den lilla rackaren i en 150km/h om motivationen är rätt :angel:

Jag är inget föredöme när det kommer till ekonomisk bilkörning, lider av kronisk blyfot på både gas och broms så jag ligger på 0,6-0,7 blandad körning.

Det är nog ingen risk att du inte får in två dvärgpinnar. Jag flyttade det mesta av vårt lösöre i Skodan när vi flyttade och då satt Gammelgrå i buren där bak, vid varje resa. Det är inte mycket jag inte har lyckats knöka in i min Skoda genom åren, inklusive träd och julgranar. :rofl:

Alltså den låter ju verkligen som en lagom bil för mig också ;) funderar på en "andrabil" som kommer användas som typ hundbil och slitosläng sådär. Dock är väl planen att det ska bli en till vovve i framtiden, frågan är om det ryms 2 st eurasier i den tro? Det kanske blir trångt..
 
(Om du köper en liten bil @Blueberry så kan du ju passa på att köpa min bur också! Det får plats två dvärgpinnar i den, och den får plats i en typ seat ibiza/peugeut 206-modell på bil. Alldeles säkert i en golf!) :angel:
 
Senast ändrad:
Alltså den låter ju verkligen som en lagom bil för mig också ;) funderar på en "andrabil" som kommer användas som typ hundbil och slitosläng sådär. Dock är väl planen att det ska bli en till vovve i framtiden, frågan är om det ryms 2 st eurasier i den tro? Det kanske blir trångt..

Det går säkert om du monterar grindar istället för en bur. Jag har bara träffat grannens eurasier och har lite dålig koll på om den är en stor variant av rasen eller normalstor. Jag kör ju båda mina weims. En bak i buren och en sitter bältad i baksätet. :) Får med lätthet in packning som burar , kärra och väskor utöver det. :D
 
Det går säkert om du monterar grindar istället för en bur. Jag har bara träffat grannens eurasier och har lite dålig koll på om den är en stor variant av rasen eller normalstor. Jag kör ju båda mina weims. En bak i buren och en sitter bältad i baksätet. :) Får med lätthet in packning som burar , kärra och väskor utöver det. :D

Det låter bra iaf! Jag antar att dina är större än min, har aldrig träffat din ras irl :p Han är 58 hög och väger runt 26 kg. Den förra var lite lägre 56 kanske.
Har kört brorsans labrador och min i vår v40 (nya modellen) och det blir trångt. Funkar ju korta sträckor, men de kan inte ligga skönt båda två. Så tror den bilen blir för trång med 2 eurasier sen :)
 
Mina är mellan 65 0ch 68cm i manken och väger 35-37kg. Fast det säger ju inte så mycket om kroppslängd mm

Eurasier är ju väldigt mycket mer kompakta i jämförelse med mina grå, i vart fall ser grannens mest ut som en liten lurvig skällande köttbulle intill mina.
 
Hej,
Som andrabil har jag en Toyota Auris, den använder jag huvudsakligen egentligen, sambon har VW Alltracken. Bak i Aurisen har jag en helbur och i den har min grönis gott om plats. Så då har jag hela baksätet kvar att använda till hundprylarna. Om welshen ska med åker han i bilbälte i baksätet. Jag är jättenöjd med min lilla halvkombi det är mycket golvyta i bagaget där hunden ligger bekvämt. Jag har en diesel och den drar ju inte speciellt mycket heller och Toyota är ett bra märke tycker jag.
 
Jag tycker om golfaren för de är så rymliga i baksätet med. Om ni ändå ska kunna klämma in ett alla tre i bilen så behöver du få plats med bilbarnstol där bak.
 
Mina är mellan 65 0ch 68cm i manken och väger 35-37kg. Fast det säger ju inte så mycket om kroppslängd mm

Eurasier är ju väldigt mycket mer kompakta i jämförelse med mina grå, i vart fall ser grannens mest ut som en liten lurvig skällande köttbulle intill mina.

Ja de är lite mer kvadratiska/kompakta. Jag får helt enkelt hitta nån bil och testa hur det ser ut med en i :p
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 406
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 366
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 219
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp