Vad får era hästar i julklapp i år?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Som rubriken säger, vad kommer era hästar att få i julklapp i år? :D

Herr Häst kommer att få följande, troligtvis också redan den 23/12, då det är "vår årsdag" (av att jag köpte honom då, år 2016).
Det han har att förvänta sig är:
- Tobacco-färgat remontträns från Hubertus "Basic-line" (som jag inte minns namnet på nu).
- Knallturkost hajtandsflätat sammets/satinpannband från GettheGallop, som ska sitta på ovan nämnda träns.
- Knallturkos lyckoängel, som också det ska sitta på ovan nämnda träns.
- 3-delat tränsbett med rörliga ringar och liggande mittdel, i bredd 13 mm, från Royal Steel. Hans all-time favoritbett. Även om jag har ett likadant sedan tidigare, är det en ren lögn att hitta så smala bett med liggande mittdel i längd 13.5 cm. Därför köper jag på mig ett till när jag väl hittat ett.
- 500 gr ekologiska, svenska morötter. :d

Känner jag honom rätt, kommer han att uppskatta morötterna mest. Därefter bettet. :p
 
Min häst får ingen julklapp, egentligen, men jag håller på med en tömkörningsdäckel som förhoppningsvis blir helt klar runt jul så vi kan säga att det är hennes julklapp. Jag tror dock att hon uppskattar (uppskattade) besöket av fysioterapeuten som hon fick i måndags betydligt mer än några prylar (även om hon i regel har starka åsikter om just prylarna: antingen är de bra/bekväma/sköna eller så kan de fara och flyga) :angel:. Jag ska vara i stallet på julafton, så lite extra godis blir det nog också!
 
Min flock får samma som jag gett alla hästar de senaste 17 åren: var sitt av de rödaste och största äpplena jag kan hitta, en extra fin morot och ett lyxigare knäckebröd.
I år är de 4 i flocken. När jag började stod min häst på ridskola (då var hon inte min, men min älskling), och jag och en vän kånkade då julgåvor till alla 93 hästar på anläggningen, i 2 km från bussen :D. Härliga tider!
 
Min ridhäst ska få ett vitt schabrak med guldkant från Equestrian Stockholm plus ett nytt pannband med vita pärlor, silverstrass och några blå swarowskistenar till tävlingstränset. Unghästen ska få ett pannband med röda pärlor, guldstrass och hans namn på. :love: Resten av gänget ska få massor av morötter.
 
Min flock får samma som jag gett alla hästar de senaste 17 åren: var sitt av de rödaste och största äpplena jag kan hitta, en extra fin morot och ett lyxigare knäckebröd.
I år är de 4 i flocken. När jag började stod min häst på ridskola (då var hon inte min, men min älskling), och jag och en vän kånkade då julgåvor till alla 93 hästar på anläggningen, i 2 km från bussen :D. Härliga tider!
Vilket underbart inlägg. Jag tror jag startar samma tradition nu i år i mitt stall
 
Nä, sådant gjorde jag bara när jag var ung, när det var en grej liksom.

Nu står grannens barn för hästarnas julklappar i form av knäckebröd när de tar in dem på julafton. För barnen är det ju stort men för hästarna bara en dag som alla andra.

Pynta i stallet gör jag för min egen skull. :)

Köpa saker till hästarna sker året om och när de behöver......skittråkigt.
 
H.Hs julklappar kom idag! Och alltså; herregud vad nöjd jag är med de! :love: Det där tränset var så himla mjukt och fint i lädret, pannbandet jättefint och allting är bara jättebra! :d
Bild kommer imorgon när han fått prova de. :up:
 
Deras julklappar blir extra mycket morötter och äpple.

Där emot är deras matte sugen på en handsyt trängs i Tärnsjöläder:love:
 
Förhoppningsvis inte mycket :p

Släkten tycker det är roligt att köpa julklappar till hästen istället för mig, och jag hatar det. Han har ju allt han behöver, men de tycker ändå att det är lättare att köpa hästsaker och så sitter jag där på julafton med en julklapp till mig med ett par strumpor och femtioelva paket till hästen :meh:

Jag kommer dock ge han något extra gott godis och sen vet jag att mamma planerar att köpa i alla fall ett nytt sidepullträns. Eventuellt en kapson och en westernpadd. Och han brukar även få en hög med julgrimmor av andra i släkten, helst ska de vara glittriga och opraktiska. :cool:
Hahah, gud vad bitter jag låter men jag uppskattade sånt mer förr innan jag började köpa sakerna till hästen själv och alltså har allt han behöver.
 

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp