Vad får era hästar i julklapp i år?

Min flock får samma som jag gett alla hästar de senaste 17 åren: var sitt av de rödaste och största äpplena jag kan hitta, en extra fin morot och ett lyxigare knäckebröd.
I år är de 4 i flocken. När jag började stod min häst på ridskola (då var hon inte min, men min älskling), och jag och en vän kånkade då julgåvor till alla 93 hästar på anläggningen, i 2 km från bussen :D. Härliga tider!

Nu har vi letat bland alla äpplen och hittat var "sitt av de rödaste och största äpplena jag kan hitta".
Jag och min dotter botaniserade och lyfte på alla äpplen i affären och vägde i handen, jämförde färger och till slut hittade vi tre vackra och smaskiga äpplen. Vi hade ganska kul där i affären faktiskt.
Jag knöt lite vackra julsnören runt dem så ser de lite extra vackra ut när stallchefen kommer ut till stallet.
 
Jag har nog en ganska tråkigt pragmatisk inställning i den här frågan; Hästen har detta året fått täcken för 6 tusen (jäkla häst att hitta välpassande täcken till :rage:) och sadel för 15 tusen, förutom de löpande kostnaderna under året. Det är en högre summa än vad alla barnen sammanslaget får till jul och födelsedag på ett år.
Hon får inga julklappar eftersom hon inte bryr sig ett dyft om vad det är för dag. Det gör ju däremot de fyra gullungarna som ivrigt väntar på morgondagens klappar med tindrande ögon (kanske inte tonåringarna tindrar fullt så mycket då, de önskar dig mest pengar...). Så december är deras månad. Usch, nu fick jag verkligen dåligt samvete igen för mitt dyra fritidsintresse:o. Men barnen har en glad mor i alla fall och det går ingen nöd på dem... :angel:
 
Nu har vi letat bland alla äpplen och hittat var "sitt av de rödaste och största äpplena jag kan hitta".
Jag och min dotter botaniserade och lyfte på alla äpplen i affären och vägde i handen, jämförde färger och till slut hittade vi tre vackra och smaskiga äpplen. Vi hade ganska kul där i affären faktiskt.
Jag knöt lite vackra julsnören runt dem så ser de lite extra vackra ut när stallchefen kommer ut till stallet.
Vad gulligt!
 
Min flock får samma som jag gett alla hästar de senaste 17 åren: var sitt av de rödaste och största äpplena jag kan hitta, en extra fin morot och ett lyxigare knäckebröd.
I år är de 4 i flocken. När jag började stod min häst på ridskola (då var hon inte min, men min älskling), och jag och en vän kånkade då julgåvor till alla 93 hästar på anläggningen, i 2 km från bussen :D. Härliga tider!
Min flock får samma som jag gett alla hästar de senaste 17 åren: var sitt av de rödaste och största äpplena jag kan hitta, en extra fin morot och ett lyxigare knäckebröd.
I år är de 4 i flocken. När jag började stod min häst på ridskola (då var hon inte min, men min älskling), och jag och en vän kånkade då julgåvor till alla 93 hästar på anläggningen, i 2 km från bussen :D. Härliga tider!
:love::love::love:
 
Ger aldrig mina hästar ”julklappar” .

De får (fysiska) klappar och morötter/äpplen året runt, inkl ren box med mycket strö osv.

Utrustning till hästen ser jag inte som något annat än isåfall julklapp till mig eftersom det är jag som önskat den utrustningen. Hästen fattar ju f.ö inte att det är måndag, torsdag eller julafton och än mindre vad en ”extra present” skulle vara ;)
 
Min fick tidig julklapp i söndags i form av hopsläpp med kompisar efter ett halvår i sjukhage som konvalecent efter ett fånganfall i somras. Av förklarliga skäl blir det inga äpplen eller morötter.
 
På julafton ska min Friesertös få sina älskade apelsiner, och hennes nyligen inköpta lillasyster (sgettis ;) ) ska få smaka. Lillan får även morötter. Det får de båda.

På julrean ska jag leta upp tömkörningstömmar och körtömmar åt shettisen. Och min stora tjej som redan har allt, funderar jag på ett till träns eller pannband
 
För hästar är väl varje dag julafton, typ. Godis, kli på favvostället och så vidare får min häst nästan varje dag, men jag kanske låter henne gosa in sig och dregla lite i pälskragen på min jacka som hon är så himla förtjust i :p

Nya prylar i julklapp kan hon fetglömma så som hon har tappat skor denna vintern. :meh:
 
Jag ska ge min täckesmarodör ett nytt fint täcke som han kan tugga på. Känner jag mig extra pysslig blir det nog lite mumsig anti-bit på några ställen. Näe, jag är inte alls bitter..
 
På julafton ska min Friesertös få sina älskade apelsiner, och hennes nyligen inköpta lillasyster (sgettis ;) ) ska få smaka. Lillan får även morötter. Det får de båda.

På julrean ska jag leta upp tömkörningstömmar och körtömmar åt shettisen. Och min stora tjej som redan har allt, funderar jag på ett till träns eller pannband
Läste fritös :crazy::D
Tänkte det var ett mysko smeknamn först :rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp