Bukefalos 28 år!

Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Ocicats är ju fantastiskt vackra! :D Jag skulle lätt kunna tänka mig ett par sådana :p
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Haha jag har en vanlig svart tjockis som kan apportera :D (Dessutom letar hon upp matte/husse när hon vill apportera, med favoritsnöret i munnen och så gnäller hon tills man leker :rofl: ).

Balla katter men vilka priser :eek:
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

En kattras som jag skulle rekommendera är Cornish Rex. Dom är ju bara To Die For :love:

natira.jpg


CornishRex2.jpg
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Ocicats är ju fantastiskt vackra! :D Jag skulle lätt kunna tänka mig ett par sådana :p

Jag har fyra :angel:
Underbart vackra och trevliga katter! :love:

DSC06735.jpg

(Den svarta i mitten är ingen ocicat! ;) )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

kl

Klart det finns massor av "läckra och ovanliga" raser att köpa, men det viktigaste vore väl att kolla så man köper en ras som är frisk. Exotic kan ju få problem direkt relaterade till deras huvudform.
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

jag tycker att devon/cornish rex katter är grymt vackra. och siameskatter och sphynx katt. och de räknas kasnke som lite ovanliga(?);)
men vi fick en kull i början av sommaren med 2 helt bedårande kattungar, väldigt vackra tycker jag(vanliga bodkatter dock):
103cu51.jpg

20atgsn.jpg

visst är de söta och fina.;D
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Jag är inte säker men jag tror hon ska föreställa en angora (turkisk angora). http://deninda.files.wordpress.com/2008/10/turkish-angora.jpg

Å vad lik min katt! Min katt har dock lite längre hår på kroppen och inte fullt lika fluffig svans och hon är tydligen norsk skogskatt på mammans sida och på pappans sida finns en perser. Hon är väldigt liten och har inte mycket underull.
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

En Manx helt klart!!!!

Jag menar kolla bara:) långa bakben, ingen eller kort svans ochh inte så jätte dyra:)
manx%20cat.jpg


Det ända är att du kan inte ställa ut dom för dom är inte en godkänd kattras... och man kan inte korsa en manx med en manx pga bakbenen...:)
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

En Manx helt klart!!!!

Jag menar kolla bara:) långa bakben, ingen eller kort svans ochh inte så jätte dyra:)
manx%20cat.jpg


Det ända är att du kan inte ställa ut dom för dom är inte en godkänd kattras... och man kan inte korsa en manx med en manx pga bakbenen...:)

Nu måste jag fråga, har din Manx stamtavla? För inom Sverak som är största förbundet med flest utställningar i Sverige så är Manxen godkänd och har varit i årtionden. Så var du fått det ifrån vette 17? Min Abbie har tävlat mot en t.ex. Och den manxen är en av Sveriges vinstrikaste kastrathonor.
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

En Manx helt klart!!!!

Jag menar kolla bara:) långa bakben, ingen eller kort svans ochh inte så jätte dyra:)
manx%20cat.jpg


Det ända är att du kan inte ställa ut dom för dom är inte en godkänd kattras... och man kan inte korsa en manx med en manx pga bakbenen...:)

Manxen är godkänd av så gott som alla stora internationella kattförbund (inkl. FIFé som SVERAK ingår i) så det är inga problem att ställa ut en manx. Förutsatt att den är registrerad, man har papper på katten och är medlem i en kattklubb.
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Jag har fyra underbara sphynxar.
En ras jag varmt kan rekomendera, då dom är helt underbara! :love:

9633_170613241507_754531507_4087110_1315432_n.jpg


S* vintermånens Florence Pink Lady ( Barbie)


24402_416734271507_754531507_5457906_7624428_n.jpg


S* Vintermånens Glandale GayLord ( Gullefjun)
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Min och min sambos nya katt är 75 % ragdoll och 25 % snöbengal. Så härlig korsning, jättevacker :)
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Kl
Den enda erfarenheten jag har av somali är att kattj*vel är hemsk, men det betyder inte att alla år det.. Annars år bengal cool tycker jag!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 513
Senast: Vogue
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 914
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp