Bukefalos 28 år!

Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Idag: 7-8000:-

Jag bor på 35 kvm med mina :D. Men det är ju inte riktigt att rekommendera om man skulle ha oturen att något krånglar i kattgruppen. Dessutom känns det ibland som att hela lägenheten är ett enda stort klösträd och kattlåda... En låda i badrummet, en i hallen. Ett galoppträd mitt i lägenheten, och ett halvhögt i en annan ände.

Jag kan tillägga att i så här små raser finns nästan alltid möjligheter att köpa en katt på halvfoder eller en 2-3 årig omplacering om man tycker att ett helt kattungepris är mycket pengar. De kostar betydligt mer än så i uppfödningskostnander per unge, men det hjälper ju inte alltid. Min första korat var 7 år när jag köpte honom, och han har hittills gett mig 10 år och gos och bus. Gammal och trött är inte ett uttryck som är applicerbart på korater :devil:
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Det är ju faktiskt ingen som har visat bilder på Snowshoe:

610974.jpg


5118458.jpg


Tyvärr lika ovanlig ras som mina egna korater, men jag har svårt att se varför de inte skulle bli populära.
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

hej jag tycker nevamasquerad är så fiin :))
 
Sv: Vad finns det för läckra ovanliga raser?

Åh, en omplaceringskatt vore ju perfekt om man kunde få tag i (förutsatt att den funkar ihop med de andra). Och sambon har faktiskt sagt att han vill ha en blyertsgrå katt :angel:
Koraten står garanterast högst på listan. Har varit inne på siames innan, men utseendet på de flesta sånna är lite väl extremt för min smak. Det gäller bara att få tag i en bättre bostad, se till att ekonomin funkar för tre katter och beställa hem ett nytt jätteklösträd, sen är den varmt välkommen :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 513
Senast: Vogue
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 914
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp