Vad finns det för nåt man kan ge

Evergreen

Trådstartare
som är bra för musklerna (muskeluppbyggande?)
:p

Formulerade mej lite fel kanske. Får det bara att låta som jag är ute efter något slags dopingmedel ;) :crazy:

Hoppas någon förstår vad jag menar.
 
Först och främst måste man se till att hästen får i sig den näring den behöver (energi och protein) i rätt balans. Sen att den rids som den ska för att kunna sätta muskler. Är det fortfarande knepigt så kan e-vitamin göra susen.

Om hästen inte musklar sig trots riktig mat och ridning är det verkligen läge att kolla upp utrustning eller om hästen har ont nånstans.
 
Som många säkert kommer svara är naturligtvis en korrekt uträknad foderstat en bra grund, därefter bör ju hästen arbetas i rätt form och lagom mängd, för mycket träning utan vila bryter ju ner musklerna istället för att stärka dem.
Har hästen dock fortfarande svårt att muskla sig kan man ju prova meed tillskott, själv ger jag mina Wiromin Muscle Power under uppbyggnad och när de sedan är i hård träning, exempelvis tävlingssäsongen. ;)
 
Rätt foderstat kombinerat med rätt arbete - och muskelE/VSL!
 
Alltså... Det är ju inte så att hon inte har några muskler, eller är speciellt omusklad, tvärt om! (kolla gärna bilderna på min hemsida ;) )
Och självklart förstår jag ju att det är själva träningen i sig och det övriga fodret som bygger mest muskler...
Blev lite fel formulerat kanske!
Men tack iaf.
 
Tja, gå ner till ditt lokala gym o leta upp killen som har störst muskler. :o Han har garanterat något att erbjuda. :angel: :D
// Linda
 
Det finns massor med protein i sojamjöl. Men ge det ska man ge i väldigt små mängder.

Hlsn Elisabet :bump:
 
Du bör inte översitga protein behovet med hjälp av soja eller liknande utan tillsätt istället E-vitamin (gjorde susen på min pålle!) eller något annat muskelnyggande preparat som finns på marknaden.

FÖR mycket protein hjälper inte uppbyggnaden av muskler utan snarare tvärt om (talar bara av egen erfarenhet på både ponnyn och mig), lagom är bäst! :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 115
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp