Vad finns det mer för smärtstillande?

inte provat nålbehandling? akepunktur(stavas?) Funkar super på min inflammerade tennisarmbåge och funkade super på min islandshäst då mkt mkt spända bogmuskler och rygg muskler.
Djävulsklo är superduper verkligen..

Jag är starkt emot metacam och andra konstgjord medel.. de får ta längre tid men, en inflammation går över av sig själv med vila och med hjälp naprapatens hjälp och back on track linnement/massage osv.

Och just hästar som är så känsliga och flertalet har dött av just Metacam/ finadyne gör att min häst iaf aldrig kommer få äta sånt,.
Var väl en islandshäst här inne som dog förra året av en sån dos?
Alla är vi olika självklart och detta är bara vad jag tycker=)
 
Akupunktur kan hjälpa otroligt bra vid spända/inflammerade muskler. En vrickning är kanske lite klurigare, men det är väl sällan vet avråder från det så man kan ju testa att köra både och.
 
Finns något som heter Quadrisol där det aktiva ämnet heter Vedaprofen. Fick det utskrivet en gång men kan inte riktig säga om det verkligen fungerade eller inte. Och jag kan inte så mycket om mediciner men det var veterinär som rekommenderade det då hästen skulle få smärtlindrig under en längre tid men tyvärr så svarade hästen dåligt på all behandling och jag valde då att ta bort hästen
 
Finns något som heter Quadrisol där det aktiva ämnet heter Vedaprofen. Fick det utskrivet en gång men kan inte riktig säga om det verkligen fungerade eller inte. Och jag kan inte så mycket om mediciner men det var veterinär som rekommenderade det då hästen skulle få smärtlindrig under en längre tid men tyvärr så svarade hästen dåligt på all behandling och jag valde då att ta bort hästen

Det har dock samma biverkningar som övriga NSAID.
 
Finns något som heter Quadrisol där det aktiva ämnet heter Vedaprofen. Fick det utskrivet en gång men kan inte riktig säga om det verkligen fungerade eller inte. Och jag kan inte så mycket om mediciner men det var veterinär som rekommenderade det då hästen skulle få smärtlindrig under en längre tid men tyvärr så svarade hästen dåligt på all behandling och jag valde då att ta bort hästen
Min fick det en gång och var ohalt på 1 timme (när han hade spatt) , vi behövde inte ge mer än en vecka.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 148
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp