Bukefalos 28 år!

Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en slö morgon tills min fbapp burrade till och min kränkta vita man jämförde feminism med rasbiologi. Nu är jag tvärilsk igen. Inget jag säger biter på honom, jag har blivit jämförd med Hitler och Breivik, blivit anklagad för att ta hallucinogena droger, vara manshatande feminist, nazistkommunistjihadist, att jag saknar verklighetsförankring och en massa mer. Allt för att jag hävdar att dels terrorism inte är ett religionsproblem och dels att vi har en sjukt problematisk mansbild/mansroll.
 
Man kan allt bli rejält utslagen av en vanlig skiten förkylning också, speciellt om man är sänkt av någon annan anledning också (som väl @tanten är väl?). Man behöver inte vara en hel karl för det ;)

Man kan bli sänkt som hel karl också ;) Särbon har varit helt väck sedan han blev sjuk i Norge (och han är verkligen inte en som gnäller). Igår fick jag honom till VC och det var inget som krävde antibiotika men doktorn tyckte att han borde vara sjukskriven (läs: borde ha varit det för fem veckor sedan när han blev sjuk... :meh:).
 
Hörrududu @tanten se till att ta det lugnt nu och bli frisk. Det är ju ett party här i juli så då måste du ju vara pigg ;)

Jag känner ett visst dåligt samvete för jag misstänker att särbon smittat dig med den där jävla förkylningen :( :down:
 
Jag hade en slö morgon tills min fbapp burrade till och min kränkta vita man jämförde feminism med rasbiologi. Nu är jag tvärilsk igen. Inget jag säger biter på honom, jag har blivit jämförd med Hitler och Breivik, blivit anklagad för att ta hallucinogena droger, vara manshatande feminist, nazistkommunistjihadist, att jag saknar verklighetsförankring och en massa mer. Allt för att jag hävdar att dels terrorism inte är ett religionsproblem och dels att vi har en sjukt problematisk mansbild/mansroll.
Alltså att du orkar
Jag blir matt bara av att läsa.
Snacka om att tolka texten du skrev och svaren som fan tolkar bibeln.
Hade gärna svarat mer men min hjärna knyter ihop sig totalt av de korkade svaren du får.
 
Det regnar för fullt .Skönt med en vilodag fast om det slutar ska jag ta tag i kragarna .
Har varit ute med Leo och kom fram till att det uppsamlaren på klipparen inte tog upp igår det har hunden ätit upp eller så har det fastnat i pälsen så nu får jag sopa köksgolvet efter som han torkar och det faller på golvet.
 
Strax dags att köra till Lund för att hämta dottern. I övrigt är dagens planer att fixa stallet och packa inför imorgon. Sova tidigt är ett måste eftersom vi ska åka hemifrån strax före 3.
 
Sitter i bilen på väg hem. Har nog fortfarande inte riktigt smält att vi faktiskt vann priset för bästa uppsats, eller ens att jag nu är färdig med hela min utbildning.
Lille gul fyllde ett år igår, så han ska firas när vi stannar till vid stallet på hemvägen om nån timme eller två...
 
Slökollar på Cops. Funderar på att gå ut senare och kolla lite på maraton men det lär vara smockat med folk :down:
 
Är det någon som vill ha mitt regn? Jag vill inte ha det och behöver det absolut inte idag när jag ska försöka hjälpa en buke medlem med hennes hund i em.
Fördelen med regnet är att man slipper dragspelsmusiken när man går utanför dörren (dragspelsstämma vid min närmaste sluss i helgen) fast dom stör egentligen inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 381
Senast: Marita73
·
Svar
1 350
· Visningar
73 128
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 047
Senast: Modest
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2
Svar
29
· Visningar
720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp