Bukefalos 28 år!

Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som vill ha mitt regn? Jag vill inte ha det och behöver det absolut inte idag när jag ska försöka hjälpa en buke medlem med hennes hund i em.
Fördelen med regnet är att man slipper dragspelsmusiken när man går utanför dörren (dragspelsstämma vid min närmaste sluss i helgen) fast dom stör egentligen inte.
Nops, vill inte ha ditt regn! Jag ska trädgårda idag är planen, fast jag har inte lyckats komma ut genom dörren än... :o
Men en disk och en tvätt är iallafall gjord idag hittills :up:
 
Jag tar gärna regn idag. Ligger efter med så mycket inne nu. Men har i alla fall fått igång en maskin tvätt. Ska ge mig på köket nu med.
 
Jag tar gärna regn idag. Ligger efter med så mycket inne nu. Men har i alla fall fått igång en maskin tvätt. Ska ge mig på köket nu med.
Jag vet inte om det kommer till dig med,men i morgon skulle det ösa ner, så jag konstaterade att jag tar bilen in till Töreboda när jag ska köpa marknadskarameller,utan regn så hade vi gått dit.
 
Slösurfar och diggar till Så mycket bättre säsong 7
Har städat lite i mitt rum. Nu har jag medicin så det räcker nästan året ut. Bara Zolpidiem jag får hämta ut då och då. Får bara 10-pack åt gången...
 
Jag vet inte om det kommer till dig med,men i morgon skulle det ösa ner, så jag konstaterade att jag tar bilen in till Töreboda när jag ska köpa marknadskarameller,utan regn så hade vi gått dit.
Igår visade att vi skulle få 30 mm i morgon. Idag visade det 6 mm..
Dottern ringde. Sonen har rullat med bilen. Ont i en fot och lite stirrig men annars verkar han okej.
 
Jag och I groggade igår... Vi somnade väl vid 2 och klockan ringde 6.20 :meh: nu har vi frusit på loppisen sen kl 7... "bara" 2 timmar kvar. Och jag har typ inte sålt nått. Skyller på det kassa vädret, 8 grader regn och grått :turd:
 
Igår visade att vi skulle få 30 mm i morgon. Idag visade det 6 mm..
Dottern ringde. Sonen har rullat med bilen. Ont i en fot och lite stirrig men annars verkar han okej.
Oj hoppas att han ändå åker till sjukhuset och kollar upp sig, att känna sig okej direkt efteråt kan vara adrenalinet som slår till.
 
Idag när jag åkte till stallet på morgonen, var jag nästan vid stallet när jag såg något ligga i dikeskanten, tittade som hastigast och listade ut att det var ett påkört djur, tittade närmare och insåg att det var en katt, när jag precis svischade förbi insåg jag att den var långhårig och påminde om en av katterna i stallet. Fick en klump i magen och när jag kom till stallet berättade jag för dom som var där.
Det fanns tydligen en till som hade en liknande katt i närheten, så medan de kollade detta fixade vi hästarna, sedan kom då beskedet, det var inte den andra katten. Vi tog med oss en skottkärra och en grep å traskade iväg och mycket riktigt var det den ena stallkatten. Lite tråkigt. :(
 
Oj hoppas att han ändå åker till sjukhuset och kollar upp sig, att känna sig okej direkt efteråt kan vara adrenalinet som slår till.
Han vägrade. Men dottern ska dra hit han. Ska säga till han att åka upp så dom i alla fall kan dokumentera allt. Har själv svårt att köra bil nu pga handen.
 
Idag när jag åkte till stallet på morgonen, var jag nästan vid stallet när jag såg något ligga i dikeskanten, tittade som hastigast och listade ut att det var ett påkört djur, tittade närmare och insåg att det var en katt, när jag precis svischade förbi insåg jag att den var långhårig och påminde om en av katterna i stallet. Fick en klump i magen och när jag kom till stallet berättade jag för dom som var där.
Det fanns tydligen en till som hade en liknande katt i närheten, så medan de kollade detta fixade vi hästarna, sedan kom då beskedet, det var inte den andra katten. Vi tog med oss en skottkärra och en grep å traskade iväg och mycket riktigt var det den ena stallkatten. Lite tråkigt. :(
Vad tråkigt med katten.
 
Hemkommen efter tre timmar i stallet. Besök av hovis (äntligen! Det har blivit inställt och framflyttat flera gånger) så idag fick tjockishästen röra på sig ordentligt. Såg att han börjat få depåer runt svansroten och på mankammen... Men nu ska han få röra på sig ordentligt igen och då brukar han tappa fort i vikt.
 
Han vägrade. Men dottern ska dra hit han. Ska säga till han att åka upp så dom i alla fall kan dokumentera allt. Har själv svårt att köra bil nu pga handen.
Hejja dottern sviterna kan komma långt efteråt och alltid bra att det finns dokumenterat om utifall att kanske eventuellt.
Hoppas det går bra för honom.
 
Idag när jag åkte till stallet på morgonen, var jag nästan vid stallet när jag såg något ligga i dikeskanten, tittade som hastigast och listade ut att det var ett påkört djur, tittade närmare och insåg att det var en katt, när jag precis svischade förbi insåg jag att den var långhårig och påminde om en av katterna i stallet. Fick en klump i magen och när jag kom till stallet berättade jag för dom som var där.
Det fanns tydligen en till som hade en liknande katt i närheten, så medan de kollade detta fixade vi hästarna, sedan kom då beskedet, det var inte den andra katten. Vi tog med oss en skottkärra och en grep å traskade iväg och mycket riktigt var det den ena stallkatten. Lite tråkigt. :(

Usch :heart
 
Är det någon som vill ha mitt regn? Jag vill inte ha det och behöver det absolut inte idag när jag ska försöka hjälpa en buke medlem med hennes hund i em.
Fördelen med regnet är att man slipper dragspelsmusiken när man går utanför dörren (dragspelsstämma vid min närmaste sluss i helgen) fast dom stör egentligen inte.

Jag vill!
 
Idag när jag åkte till stallet på morgonen, var jag nästan vid stallet när jag såg något ligga i dikeskanten, tittade som hastigast och listade ut att det var ett påkört djur, tittade närmare och insåg att det var en katt, när jag precis svischade förbi insåg jag att den var långhårig och påminde om en av katterna i stallet. Fick en klump i magen och när jag kom till stallet berättade jag för dom som var där.
Det fanns tydligen en till som hade en liknande katt i närheten, så medan de kollade detta fixade vi hästarna, sedan kom då beskedet, det var inte den andra katten. Vi tog med oss en skottkärra och en grep å traskade iväg och mycket riktigt var det den ena stallkatten. Lite tråkigt. :(

:cry:
 
Sitter och funderar lite, har grävt igenom min garderob för att hitta en klänning som passar till en finare fest (nej tänker inte gå och handla en ny) och insett att den del av garderoben jag använder minst = fest och högtidskläder är den dyraste. Vad gör andra, säljer, hänger in och glömmer bort? Och nu menar jag inte en lite finare H&M sak utan något som faktiskt kostar en slant. :idea:
 
Helt färdig idag.
Håller på att gå igenom lådor och rensa inför flytt.
Vad skit man sparar på
Nu skänker jag bort massor så får vi se
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 369
Senast: Marita73
·
Svar
1 345
· Visningar
72 890
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 047
Senast: Modest
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2
Svar
29
· Visningar
717

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp