Bukefalos 28 år!

Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan med fyra rejält magsjuka barn. Min första semesterdag :arghh:
IMG_0344_zps4qwqr5xh.jpg


Två av de söta magsjukeoffren ligger och sover på soffan medan en prickig söt hund passar på att gosa lite :love:

Hmmmm märks att barnen är uppvuxna med hundar. Vissa tom sover som en hund :D

Och givetvis är det bara hunden som har huvudet på en kudde :rofl:
 
Städdag i stallet, precis klara...
Just nu sitter vi på utsidan och väntar på upplösningen i eftermiddagens drama - mitt i fikat kommer en cross brännande på vår lilla väg mellan hagarna och ridhuset (från skogen). När stallägaren vinkade till killen för att hejda honom och be att han inte skulle köra här så bränner han iväg utav helsike rakt igenom gården och drar. Stallägaren och stallägarens dotter har gett sig av och försöker få tag på crossföraren....
 
Städdag i stallet, precis klara...
Just nu sitter vi på utsidan och väntar på upplösningen i eftermiddagens drama - mitt i fikat kommer en cross brännande på vår lilla väg mellan hagarna och ridhuset (från skogen). När stallägaren vinkade till killen för att hejda honom och be att han inte skulle köra här så bränner han iväg utav helsike rakt igenom gården och drar. Stallägaren och stallägarens dotter har gett sig av och försöker få tag på crossföraren....

Idiot :rage: Jag hoppas de får tag på honom!
 
Dagen har rullat på...Gick upp skapligt, sen åkte mamma, sambon och jag till stans Lager 157 och fyndade kläder, mest jag dårå :D:p:) en sväng in på Citygross också, och så åkte karln för att hjälpa till och köra gräs på en gård och jag fixar här hemma, klockan har allt tickat iväg så ska göra lite middag åt mej innan jag ska ner till stallet :).
 
Idag när jag åkte till stallet på morgonen, var jag nästan vid stallet när jag såg något ligga i dikeskanten, tittade som hastigast och listade ut att det var ett påkört djur, tittade närmare och insåg att det var en katt, när jag precis svischade förbi insåg jag att den var långhårig och påminde om en av katterna i stallet. Fick en klump i magen och när jag kom till stallet berättade jag för dom som var där.
Det fanns tydligen en till som hade en liknande katt i närheten, så medan de kollade detta fixade vi hästarna, sedan kom då beskedet, det var inte den andra katten. Vi tog med oss en skottkärra och en grep å traskade iväg och mycket riktigt var det den ena stallkatten. Lite tråkigt. :(

:( :(
 
Var inte långt ifrån att jag ringde @cili på förmiddagen och helt sonika krävde att hon skulle infinna sig här omgående för jag hade behövt en ugnsmekaniker men den här gången var det inte glaset som släppte :angel: utan plastdelen på låsknappen smet igenom metallbiten som den ska sitta på.
Jag ska försöka knäcka ägg ikväll utan att få ägg på golvet, skulle det råka hända :o så får allt @cili kallas hit. :o;):p:angel:

Japp ni har räknat ut det helt rätt, ugn som delade sig @cili och jag försökte lösa det och efter lite mek blev det bra, en stund sen fick vi testa igen och när vi ändå halvt asgarvade i kaoset så lyckas smidiga jag krossa ett ägg så bänk, skåpsdörr (även insida) och golv blev insmort men jag hann inte mer än ta ett par djupa andetag så styrde @cili snabbt och smidigt upp kladdet. :love:
 
Var inte långt ifrån att jag ringde @cili på förmiddagen och helt sonika krävde att hon skulle infinna sig här omgående för jag hade behövt en ugnsmekaniker men den här gången var det inte glaset som släppte :angel: utan plastdelen på låsknappen smet igenom metallbiten som den ska sitta på.
Jag ska försöka knäcka ägg ikväll utan att få ägg på golvet, skulle det råka hända :o så får allt @cili kallas hit. :o;):p:angel:

Japp ni har räknat ut det helt rätt, ugn som delade sig @cili och jag försökte lösa det och efter lite mek blev det bra, en stund sen fick vi testa igen och när vi ändå halvt asgarvade i kaoset så lyckas smidiga jag krossa ett ägg så bänk, skåpsdörr (även insida) och golv blev insmort men jag hann inte mer än ta ett par djupa andetag så styrde @cili snabbt och smidigt upp kladdet. :love:
Summa summarum (hur det nu stavas, autocorrect föreslår "Simrishamn"), vi utgör ett bra team! Och på måndag ringer du fastighetsskötaren :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
3 425
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 209
Senast: Marita73
·
Svar
1 802
· Visningar
96 079
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 926
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp