Bukefalos 28 år!

Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite disfunktion i lymfsysttemet. Händer mig så fort det blir varmt.
Att röra fingrarna hjälper. Samt gärna över axelhöjd.

Några djupandningar brukar skynda på det också.
Fenomenet är nytt för mig. Jag har aldrig upplevt det under tidigare år.

Jag googlade lite på det, då det bara inträffar när jag går och hittade följande:

Att fingrarna sväller vid promenad är oftast helt normalt och beror på att en stor del av den vätska vi har i kroppen finns bundet till glykogen, musklernas sockerförråd. När vi anstränger oss förbrukas sockret och då frigörs en hel del vätska.
 
Fenomenet är nytt för mig. Jag har aldrig upplevt det under tidigare år.

Jag googlade lite på det, då det bara inträffar när jag går och hittade följande:

Att fingrarna sväller vid promenad är oftast helt normalt och beror på att en stor del av den vätska vi har i kroppen finns bundet till glykogen, musklernas sockerförråd. När vi anstränger oss förbrukas sockret och då frigörs en hel del vätska.
Japp. Och den vätskan ska transporteras bort. Ibland hinner kroppen inte med, men man kan hjälpa den på traven :)
 
Strax före lunch skramlade det utanför och när jag tittar ut ser jag en traktor med någon form av harv bakom. Åkern intill hust som slyröjdes i höstas ska tydligen trots allt brukas (ägaren är inte känd för att göra saker i brådrasket...När hen säger vår kan man itne vara säkert på vilken vår..)

Underbart. Det blir inte ny sly, och jag kan se fram emot en sommar med odlad mark invid mig. Det gläder en gammal bonnunge. Åkermark ska brukas, inte växa igen. Och jag behöver inte vara rädd för att få maskrosodling här bredvid.
 
Kul med jaktstig . Sköt var helg då man var på topp . Det trista är att det tar en hel dag och den tiden har jag inte nu men antar du skjuter hagel . jag tävlade i kula
Ja jag skjuter hagel. :D Det kan ta mycket tid, den här gången var det nära och vi hänge på låset när de började så det flöt på bra, vi var klara på en timme och hann avhandla en hel del snack mellan stationerna också. :D Kulstig har jag inte vågat mig på, det arrangerar så få.
 
Dricker tonic (utan gin!!). Svalkande och läskande ändå :)
Ser ut som en tomat i ansiktet :meh: ändå har jag 20 i solfaktor. Är det verkligen normalt att bli så röd då? Dessutom har det börjat flagna under ögonen och vid kinderna.

Tonic (utan gin) kall och med en citronskiva i är helt ljuvligt när det är varmt! :love: När jag bodde i Kenya var/är det en av mina absoluta favoriter.
 
Motstår tappert frestelsen att gå och köpa chips och cola inför vm finalen. Butiken stänger om 40 minuter så äter jag lite mer frusna jordgubbar går det nog bra.

Eller också går du o handlar. Det är bra med salt i värmen. 😉

——-
För egen del, balkonghäng.
 
Sytt klart en klänning och en mässa till mamma och snart klar med en klänning till lillasyster. Satt upp spegeln i hallen och startat en maskin disk. Slängt soppåsen. Imorgon kommer mormor, en väninna till henne samt mamma för att äta tacopaj och "inspektera" huset så jag borde ta tag och röja lite mer :meh:
Lunch idag får bli lax och ris, laxen ligger och tinar nu, så det blir en sen lunch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
6 575
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 240
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 492
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 846
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp