Vad gör ni med hundarna hemma?

Våra hundar gör som dom känner för. Oftast sover dom eller iallafall vilar. Cockern går alltid efter mig och är där jag är men dom andra struntar i det, dom kommer bara när det vankas godsaker!
Tuggben har dom nästan alltid framme att sysselsätta sig med. Leker gör dom aldrig inomhus men dom hade fått om dom ville.

När det är mer än 15 grader ute har jag alltid dörren öppen och då går dom ut och in som dom vill, oftast sover dom på gräsmattan.

Jag har aldrig haft en tanke på att hundar inte ska få ha tråkigt, mina har nog tråkigt 80% av dygnet skulle jag tro, men dom pockar aldrig på uppmärksamhet eller försöker få till aktiviteter. På sin höjd vill någon gå ut i trädgården och det får dom göra när dom ber om det!
 
Det är normalt och sunt att hunden vilar när ni är hemma. Där har den inga förväntningar och vet att den ska ta det lugnt, för det gör resten av flocken i den miljön.

Mina hundar sover inne, alltid. Följer mig inte runt heller förrän jag ev tar på mig jacka eller skor, för då är jag ju påväg ut.
 
Mina vilar/sover mest. Ibland tuggar de lite ben och leker lite. Dock vill jag att det görs lugnt och hyffsat kort tid, alltså inget som görs för att de är uttråkade och går upp i varv av. Vi kan även träna lite inne. I övrigt är inne = vila för mina hundar. Härjar och leker gör vi främst ute :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 620
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 854
Senast: Johdan96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp