Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Alltså denna dök upp på Lindex o jag läste lite snabbt o ba ”HYRA barn?!”

IMG_7870.png
 
Nu ska vi ta igen oss från morgonens panik då lilleman bestämde sig för sovmorgon till 9.30 :eek:. Hunden som inte rastats sedan igår kväll var väldigt angelägen om att komma ut när vi väl vaknat. Nödkiss i trädgården, snabbfrulle för samtliga sedan ut ut UT. Så nu pustar vi efter en timmas promenad och en kort lydnadsträning. Redan lunch, hjälp.
Jag har två barn på 1 och 5 år och ingen av de har någonsin tagit längre sovmorgon än 8.15 😂🥲
 
Sjukt vad olika det kan vara! Jag misstänker (och hoppas) att sonen ärvt min "sovförmåga". Hittills verkar det så, håller tummarna för att det ska hålla i sig.
Våra har nu börjat vakna runt 7.30-8 av sig själva, innan har de sovit till 8.30-9 om de fått välja själva.
Kusinerna vaknar typ 6-7 oavsett ledig eller ej.
 
Varit mer sonen och hans nya ponny på dressyrträning, så kul att titta på dem 🤩 ponnyn börjar landa och sonen hittar knapparna!

Åkte hem med dem, packade om och åkte själv och tränade. Hästen hade massörbesök i förra veckan, idag var hon en dröm att rida!!
Kom sen hem till sambon som lagt barnen och bakat bröd till kvällsfika 😁 bra dag!
 
Jag vabbar ett relativt friskt barn och har skickat det andra till förskolan. Det är riktigt mysigt än så länge men har ju ständigt dåligt samvete för barnet jag lämnade på förskolan. Aldrig är man nöjd 😬.
 
Jag vabbar ett relativt friskt barn och har skickat det andra till förskolan. Det är riktigt mysigt än så länge men har ju ständigt dåligt samvete för barnet jag lämnade på förskolan. Aldrig är man nöjd 😬.

Det där är så svårt, jag var i samma sits igår och det känns så märkligt. Brukar tänka att de har det roligare på förskolan än med mig och febrigt syskon men samtidigt tänker jag att det är klart att de har det roligare och bättre hemma 🙈 Ingen skugga över förskolan, jag älskar alla där och de är verkligen så måna om barnen, men jag förstår precis dina känslor inför det ❤️
 
Det där är så svårt, jag var i samma sits igår och det känns så märkligt. Brukar tänka att de har det roligare på förskolan än med mig och febrigt syskon men samtidigt tänker jag att det är klart att de har det roligare och bättre hemma 🙈 Ingen skugga över förskolan, jag älskar alla där och de är verkligen så måna om barnen, men jag förstår precis dina känslor inför det ❤️
Ja men eller hur, det är där jag hamnar hela tiden också! Idag är ju inte ens H särskilt sjuk så då hade han ju dessutom definitivt haft det bättre hemma. Är ett barn febrigt kan jag också tänka att det sjuka barnet ju behöver lite lugn och ro och omsorg.
 
Hmm, funderar på om jag gått in i väggen efter åtta månaders föräldraledighet eller om jag åkt på tredje omgången covid? Har noll ork (typ tidigt i graviditeten trötthet) och är fortfarande förkyld (inne på fjärde veckan nu). Tack och lov är sambon hemma ett par veckor till innan vi blir själv igen. Måste bli piggare annars blir det tufft.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 233
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp