Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reflektion efter nästan 5h i Stockholm. Åka tunnelbana är ju lätt, kanske för att jag är van vid spårvagnarna hemma. Skönt att inte behöva hålla koll på att någon "stopp"-lampa lyser :up:

Att gå upp vid rätt utgång däremot :bag: HUR vet man vilken uppgång som är rätt? Jag följde liksom bara efter alla de andra och kom upp på helt fel sida så fick gå ner igen, längsmed hela perrongen, upp och ut genom andra utgången. Eller så är det sånt man bara lär sig med tid :p
 
Reflektion efter nästan 5h i Stockholm. Åka tunnelbana är ju lätt, kanske för att jag är van vid spårvagnarna hemma. Skönt att inte behöva hålla koll på att någon "stopp"-lampa lyser :up:

Att gå upp vid rätt utgång däremot :bag: HUR vet man vilken uppgång som är rätt? Jag följde liksom bara efter alla de andra och kom upp på helt fel sida så fick gå ner igen, längsmed hela perrongen, upp och ut genom andra utgången. Eller så är det sånt man bara lär sig med tid :p
Det är skyltat vilken uppgång är var
 
Reflektion efter nästan 5h i Stockholm. Åka tunnelbana är ju lätt, kanske för att jag är van vid spårvagnarna hemma. Skönt att inte behöva hålla koll på att någon "stopp"-lampa lyser :up:

Att gå upp vid rätt utgång däremot :bag: HUR vet man vilken uppgång som är rätt? Jag följde liksom bara efter alla de andra och kom upp på helt fel sida så fick gå ner igen, längsmed hela perrongen, upp och ut genom andra utgången. Eller så är det sånt man bara lär sig med tid :p
Rätt utgång lär man sig om man åker ofta till/från stationen. Plus att det finns skyltar på perrongen, ex vis *pil till vänster* - x-gatan och *pil till höger* - y-gatan. Eller så kan det stå "buss mot ..."
Värsta stationen enligt mig är Konserthuset, den har 4(?) uppgångar runt en stor gatukorsning så där går jag alltid fel. Panduro ligger där och jag tar alltid fel uppgång och måste korsa flera stora gator.
Erfarna stockholmare sätter sig i rätt ände av tunnelbanetåget för att slippa gå på perrongen i onödan. Jag har fortfarande svårt att räkna ut sånt. :D
 
Jag är erfaren Stockholmare som åker tunnelbana varje dag. Men går ständigt vilse och hoppar alltid på fel ände av tunnelbanan. Jag går vilse på T-centralen varje gång jag är där :meh: och lyckas ofta gå upp fel uppgång och svärande behöva gå ner igen och upp rätt.
 
Jag är erfaren Stockholmare som åker tunnelbana varje dag. Men går ständigt vilse och hoppar alltid på fel ände av tunnelbanan. Jag går vilse på T-centralen varje gång jag är där :meh: och lyckas ofta gå upp fel uppgång och svärande behöva gå ner igen och upp rätt.
Jag tycker det är krångligt att fatta var jag ska gå upp när gatan som är skyltad inte är den jag ska till.
Dvs jag ska till en tvärgata eller en nära korsning. Under en period åkte jag några gånger om året till Mariatorget för att ta swedenborgsgatan därifrån.Gick ofta upp fel och fick traska en bra bit för att komma rätt. Hann ju glömma mellan gångerna :D
 
Idag har jag varit i stallet i 10 timmar. Vi har kört högtryckstvätt och ätit lunch samt fikat en massa gånger. Nu stallet någorlunda rent och jag är någorlunda smutsig. Nu väntar duschen runt hörnet. Ska bli gött och duscha av sig lukten från lösdrift. 🚿

Sen blir det nog lite Youtube. Följer ett par häst relaterade konton där och annat smått och gott!

Ha en fin kväll hörrni 🤗
 
Denna lilla familj simmade i full fart rätt fram till min SUP och undrade om jag hade mat? 😍
Andbebbar202155.jpg

Det hade jag inte. Hoppas inte folk matar de små med bröd. 💔
 
Det är skyltat vilken uppgång är var
Rätt utgång lär man sig om man åker ofta till/från stationen. Plus att det finns skyltar på perrongen, ex vis *pil till vänster* - x-gatan och *pil till höger* - y-gatan. Eller så kan det stå "buss mot ..."
Värsta stationen enligt mig är Konserthuset, den har 4(?) uppgångar runt en stor gatukorsning så där går jag alltid fel. Panduro ligger där och jag tar alltid fel uppgång och måste korsa flera stora gator.
Erfarna stockholmare sätter sig i rätt ände av tunnelbanetåget för att slippa gå på perrongen i onödan. Jag har fortfarande svårt att räkna ut sånt. :D
Jo, de skyltarna såg jag. Men namnen på gatorna säger mig absolut ingenting 😅 Jag vet inte om gata X ligger nära gata Y eller gata Z. Och det gör det ju inte direkt lättare att man är under jorden och inte kan se korsningar/byggnader och navigera sig så.

Haha, det förklarar ju varför "alla" gick åt samma håll i alla fall. Och jag tänkte inte på att det skulle finnas fler uppgångar så jag följde bara efter de andra :D
Jag är erfaren Stockholmare som åker tunnelbana varje dag. Men går ständigt vilse och hoppar alltid på fel ände av tunnelbanan. Jag går vilse på T-centralen varje gång jag är där :meh: och lyckas ofta gå upp fel uppgång och svärande behöva gå ner igen och upp rätt.
Skönt att höra att jag inte är ensam. Fast känner med dig också och förstår att det måste vara mer frustrerande när du bor här.

När jag var på T-centralen tidigare idag kollade jag i appen som sa att jag skulle ta linje 18. Såg en skylt med 18 och en pil nedåt så åkte ner en våning. Kollade i appen igen för att se åt vilket håll jag ska, men det stämde inte överens med det som stod på skylten ovanför mig. Kollade på andra sidan men nä, där var det röd linje. Så var bara att åka upp igen. Trodde naivt att det var som med spårvagnar - att den gick åt ena hållet på ena sidan och andra hållet på andra sidan. Men det var grön linje på ena och röd på andra :cautious::laugh:

Men jag tycker faktiskt att det är lite roande också, bara testa sig fram och se vart man hamnar. Jag har visserligen inga direkta tider att passa så det gör ju inget om jag missar ett tåg eller går fel. Annars hade det nog inte varit lika kul/roande 😅
 
Ätit på restaurang. Okej mat - inget fel på den men inte heller wow. Absolut inte värd pengarna dock.
Blir inget mer besök där i sommar. Förra året var vi stammisar men de hade tydligen gjort om konceptet och menyn till i år.

Det tråkiga är att vi valde bort deras syster restaurang pga mindre mysfaktor. Har nu kollat deras meny på nätet och de har flera av rätterna från förra sommaren. Typiskt!
 
I dag har jag en "mag-dag" sa det blir en lugn och lite lat dag nar jag inte ror mig i onodan. Jag sitter fortfarande har och hackar men ska ta och stada av koket lite sa fort jag kan resa mig ... sedan ska jag leta fram ratt monster och klippa ut tyg till en t-skjorta tankte jag.
 
Skriver just nu upp kom-i-håg lapp om sonens studentmottagning. Jag står för alla inköp och ska ha firandet hos min exman. Det innebär att allt jag köpt behöver befinna sig där redan på torsdag när vi ordningsställer. Dagen kommer bli suverän,men det känns som om jag missar viktiga saker men jag vet inte vad:arghh::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 254
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 426
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp