Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker Amazon prime har intressant kategoriindelning...
Screenshot_20230610_175245_Prime Video.jpg
 
Hänger på sjukhus med lillebror. På våning fyra ligger morfar och på våning 0 ligger pappa. Morfar kommer nog åka hem igen, han var hyfsat pigg och åt mat när vi hälsade på.

Pappa ligger i eget rum med sköterska som tittar på honom konstant.
 
Plockar lite i mitt belamrade hus. Inser att jag har en fruktansväd massa skräp jag aldrig mer kommer att använda-Som arbetsmaterial för SFI tex. Kommer sannolikt inte att jobba en dag mer i livet. Släng släng.

Samlade ihop ett helt gäng av tomma pärmar. För en massa år sedan hade jag - och många andra -hela livet i pärmar.
Men vem behöver en pärm idag?

Så, till tippen åker det.
 
Jag minns hur det var.
Jag minns känslan.
När det var dags för examen.
Enda gången det var kul att köpa kläder var när vi köpte examenskläder.
Jag fick välja och jag kände mig fin och speciell.
Jag väntade tålmodigt på att rektorn skulle förklara läsåret avslutat och frihetskänslan var underbar. Det kändes som att jag skulle få vara ledig en evighet.
Lata dagar, roliga dagar, dagar med familj och med vänner väntade.
Hemma hade mamma tagit in syrener, kuvert med examenspeng delades ut och pizza beställdes.
Känslan var helt enkelt fantastisk.
Och jag är glad över att minnas.
Och tacksam över turen jag hade.
Att få känna som jag gjorde.
Som vuxen vet jag att alla inte känner så och att alla säkert inte kände så då heller.
Att sommarlov inte är något härligt för alla.
Det är aldrig alla.
Tyvärr.
Men jag hoppas ändå att de flesta får en sommar som de vill ha den. Med stunder och känslor att minnas långt efteråt.
Nu är det snart dags.
Och jag känner nästan samma känsla nu som då, när semestern närmar sig. Fri som en fågel! Tid för att skapa händelser och känslor att minnas sen.

4 dgr kvar i bästa fall. 6 i sämsta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp