Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en usel natt. Vaknade strax efter 3 av vansinnig klåda i handflatorna. Sedan började det lukta brandrök. När jag varit uppe och kollat allt jag kunde se så började istället sambon snarka. Istället låg jag och tänkte på hur illa det är att statsministern inte har gett en ordentlig kommentar och kondolerar familjen till de barn(!) som har skjutits ihjäl vid olika skjutningar i Stockholm den senaste veckan. Det är tydligt att det görs skillnad på folk och folk. Det är inget annat än rasism i dess mest renodlade form.

Nu äter jag frukost och ska strax ut och paddla, vilket också är det som orsakar klådan.
 
Jo, de skyltarna såg jag. Men namnen på gatorna säger mig absolut ingenting 😅 Jag vet inte om gata X ligger nära gata Y eller gata Z. Och det gör det ju inte direkt lättare att man är under jorden och inte kan se korsningar/byggnader och navigera sig så.

Haha, det förklarar ju varför "alla" gick åt samma håll i alla fall. Och jag tänkte inte på att det skulle finnas fler uppgångar så jag följde bara efter de andra :D

Skönt att höra att jag inte är ensam. Fast känner med dig också och förstår att det måste vara mer frustrerande när du bor här.

När jag var på T-centralen tidigare idag kollade jag i appen som sa att jag skulle ta linje 18. Såg en skylt med 18 och en pil nedåt så åkte ner en våning. Kollade i appen igen för att se åt vilket håll jag ska, men det stämde inte överens med det som stod på skylten ovanför mig. Kollade på andra sidan men nä, där var det röd linje. Så var bara att åka upp igen. Trodde naivt att det var som med spårvagnar - att den gick åt ena hållet på ena sidan och andra hållet på andra sidan. Men det var grön linje på ena och röd på andra :cautious::laugh:

Men jag tycker faktiskt att det är lite roande också, bara testa sig fram och se vart man hamnar. Jag har visserligen inga direkta tider att passa så det gör ju inget om jag missar ett tåg eller går fel. Annars hade det nog inte varit lika kul/roande 😅
Det finns ju gatukartor nere på perrongerna, eller minns jag fel?
På T-centralen går röda och gröna åt samma håll på olika plan så om man ska byta mellan dem men fortsätta åt samma håll så kan man byta vid Slussen eller Gamla Stan för att slippa byta plattform. Där går norrgående från en plattform och södergående från den andra. :)
 
Sitter i soffan med Lilla herrn i knät :love: Så fort telefonen är laddad ska jag gå till lotten för en rejäl vattning, sen blir det solstolen på balkongen :love: i solen är det 27 grader nu, dock svalt i skuggan. Vid 10 och resten av dagen badar balkongen i sol.
 
IMG_20230611_095505.jpg


Lycka!
 
Tänk om detta (flera dagars regn i prognosen) inte vore enbart "lögner"....Vill hemskt gärna kunna behålla min häst (och inte få henne sjuk pga skitväderstorkan)och gärna ha (helst svensk) mat på hyllorna i butikerna efter sommaren, torkan och värmen nu kanske ändå inte är värt att njuta av när risken är att gå med tomma magar sedan....Man måste se helheten vilket man kanske lättare gör när man är lyckligt uppvuxen på gård ❤.
 
Funderar lite på vad jag ska göra idag. Kanske dammsuga och och moppa. Behöver fota lite saker jag vill sälja och fixa med balkongen så jag iaf kan sitta ute. Med eller utan blommor.

Behöver också ringa till fastighetsvärden och fråga om de har en bultsax så jag kan komma in i förrådet och ta ut mitt parasoll, om det nu blir så varmt och soligt som det hotar. Men det kan jag ändå inte göra förrän i morgon.

Tydligen kan man själv få upp ett blocklås men jag är inte världens mest praktiska person. Kanske ändå ska försöka, det verkar inte helt komplicerat.
 
Har röjt i hagar men så gick röjsågen sönder och den är lite för gammal för att det ska finnas reservdelar. Suck. Returfjäder av. Men kanske kan en expertfirma hjälpa att hitta antingen reservdel eller lösa en ersättningslösning. Själv gick jag bet på att böja den härdade fjädern…
 
Tänk om detta (flera dagars regn i prognosen) inte vore enbart "lögner"....Vill hemskt gärna kunna behålla min häst (och inte få henne sjuk pga skitväderstorkan)och gärna ha (helst svensk) mat på hyllorna i butikerna efter sommaren, torkan och värmen nu kanske ändå inte är värt att njuta av när risken är att gå med tomma magar sedan....Man måste se helheten vilket man kanske lättare gör när man är lyckligt uppvuxen på gård ❤.
Jag förstår nog inte riktigt hur du menar. Huruvida man njuter av eller våndas över värmen och torkan påverkar ju knappast resultatet? Jag tycker att det är jättehärligt med sommarvärme men är ledsen över att jag inte kan njuta av den i år pga att den också är associerad med torka. Men hur jag än tycker och känner lär det ju inte regna mer eller mindre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp