Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har städat lite och rastat spionen också. Ett visst knorrande över att behöva lämna sin balkong, men ännu så länge är ju promenader rätt trevligt, men ack vad bråttom in han kan ha- och raka vägen till balkongen med en leksak i munnen igen! ;)

Har lite mer småpyssel kvar att stå i nu i kväll annars får jag anse mig redo för morgondagen och en ny vecka redan. Det ska visst bli kallare lite grann i veckan, och snöblandat regn någon dag, men jag hoppas det inte är långvarigt för NU vill jag ha sol och varmt väder! Det är 7,5 veckor kvar till min semester liksom!

Såg just upp och kom på att jag ännu inte bytt gardiner. Har kvar de röda från i julas, inget julmönster men röda. Och i köksfönstret hänger faktiskt en julgardin med jultomtar på. Herregud vad glömsk jag är!! Jag tittar aldrig "så högt" upp ju! Nåväl, veckans projekt är att byta två gardinpar till ljusa/vit/beiga eller vad de är och i köket blir väl en längd med hundar på som tidigare. :D
(nej, mitt hem är inte så trendigt och katalogsaktigt :D )
 
Det regnar. Kallt är det också.
Hund och jag gick en liten promenad. Både han och ha är blöta nu, trots min regnavvisande jacka och hans täcke. Han blev så blöt-eländig att han vägrade att göra något. Gick in undertak i vedskjulet för det brukar hjälpa. Men nix. Så nu har han blöja.

Som lök på laxen har nån hävt ut en hel hög bilskräp alldeles invid min infart. Chipspåsar, klämda ölburkar och annat skräp. Om det inte regnar imorgon får jag väl beväpna mig med sopsäck och samla in skiten.

...inser att detta nog borde ligga under stör-tråden
 
Fått lite städat idag och kört ett par maskiner tvätt plus en jultrasmatta som legat längst ned i korgen. 🙈 blir skönt att kunna lägga undan den till nästa jul. :)
Nu har jag intagit soffläge medan sonen duschar, sedan nattning, instängning av höns och förhoppningsvis lite serie eller film ikväll 😊
 
Som lök på laxen har nån hävt ut en hel hög bilskräp alldeles invid min infart. Chipspåsar, klämda ölburkar och annat skräp. Om det inte regnar imorgon får jag väl beväpna mig med sopsäck och samla in skiten.

...inser att detta nog borde ligga under stör-tråden
Det här händer hela tiden här. Folk hivar ut skräp och pantburkar genom bilrutorna. Sjukt irriterande!
Har faktiskt övervägt att sätta upp pant/skräptunnor på några ställen längs vägen, strategiskt utplacerade för att kunna nås genom bilfönstret. Men tror inte att vägnissarna skulle låta dem stå kvar…
Plus att de säkert inte skulle användas ändå. :cautious: :down:
 
Sitter och hovrar över fasanägg på ebay. 😅 Vi har kläckt fram ett gäng ankor på jobbet och inväntar alpackor. Jag har tidigare försökt övertala dem till att köpa guldfasaner och även om groundskeepern tyckte det var coolt var det rätt dyra fåglar.. meeen... nu har vi ju en incubator och jag tänker att om JAG köper äggen.... :angel:
 
Sitter och hovrar över fasanägg på ebay. 😅 Vi har kläckt fram ett gäng ankor på jobbet och inväntar alpackor. Jag har tidigare försökt övertala dem till att köpa guldfasaner och även om groundskeepern tyckte det var coolt var det rätt dyra fåglar.. meeen... nu har vi ju en incubator och jag tänker att om JAG köper äggen.... :angel:
Hur stora är alpacka-ägg? :D

(Kunde inte låta bli :rofl:)
 
Fått lite städat idag och kört ett par maskiner tvätt plus en jultrasmatta som legat längst ned i korgen. 🙈 blir skönt att kunna lägga undan den till nästa jul. :)
Nu har jag intagit soffläge medan sonen duschar, sedan nattning, instängning av höns och förhoppningsvis lite serie eller film ikväll 😊
Vilken serie? Hälsningar hon som inte har ngt att se på.
 
Får inget svar från väninnan. Vi har skrivit om att äta lunch ihop imorgon men jag vill ju gärna ha bekräftelse. Är inte så spontan av mig. Behöver framförhållning.
 
Det här händer hela tiden här. Folk hivar ut skräp och pantburkar genom bilrutorna. Sjukt irriterande!
Har faktiskt övervägt att sätta upp pant/skräptunnor på några ställen längs vägen, strategiskt utplacerade för att kunna nås genom bilfönstret. Men tror inte att vägnissarna skulle låta dem stå kvar…
Plus att de säkert inte skulle användas ändå. :cautious: :down:
Det här är en större länsväg. Folk håller sällan 70-gränsen. Mycket tung trafik också.

Jag avskyr nedskräpningen - vill inte bo skräpigt - så jag plockar. Och svär.
Av skräpet att döma är det inte medelålders folk, snarare ungdomar.
 
Spionen ligger som en groda och tittar på mig och funderar över varför jag nyss svor så det osade. Ekotipsgrejen om att rengöra kakelfogar i badrummet svor jag över. Jag köper mig en flaska "giftigt" medel i affärn nån dag istället, det brukar inte vara lika besvärligt att få på som detta.... Det har säkert sin charm på klinkersgolv... men inte på en sablars vägg. Inte hos mig i alla fall. Nej, jag har aldrig testat det tidigare-jag jobbade som städerska i 9 år och är van vid riktiga medel och har kört med det som jag känner till. Avkalkningsmedel och såpa, och vatten och diskmedel till fönster. Nu beslutade vi oss gemensamt att fortsätta på den stigen.

Insåg när jag stod där kom jag på att i år är det 10 år sedan jag slutade som städerska. 10 år sedan jag slutade min utbildning till medicinsk sekreterare. 10 år sedan jag flyttade från gården. 10 år sedan jag flyttade till lägenhet. 10 år sedan jag flyttade till Sörmland (första gången).

Ska värma lite fiskpudding och sura över att jag plötsligt känner mig gammal, en stund, innan jag går med spionen. Och sedan skiter jag i allt och glor film eller nåt resten av kvällen. :D Som värsta UNGDOMEN!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 118
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
58 888
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 001
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 709
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp