Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att trotsa jante så är jag det också :heart . Har gjort allt själv, från första bokstav till layouten. Den sista har jag dessutom illustrerat helt själv, och omslaget föreställer mig och min älskade gula.
Är så himla glad att folk vill köpa böckerna också, för det betyder att ännu fler hästar kommer få prova på klickerträning framöver
Skriver du på engelska? Är det en e-bok?
(Nyfiken pga mitt eget författande... :D )
 
Skriver du på engelska? Är det en e-bok?
(Nyfiken pga mitt eget författande... :D )
Har både svenska och engelska varianter. Översättningen går ju rätt snabbt när det gäller kortare böcker där man inte behöver förmedla en skönlitterär känsla. Den första finns även som engelsk e-bok, har tänkt fixa den andra till det också men fick nåt felmeddelande sist och har inte orkat ta tag i att felsöka 😅
 
Har både svenska och engelska varianter. Översättningen går ju rätt snabbt när det gäller kortare böcker där man inte behöver förmedla en skönlitterär känsla. Den första finns även som engelsk e-bok, har tänkt fixa den andra till det också men fick nåt felmeddelande sist och har inte orkat ta tag i att felsöka 😅
Säljer du de svenskspråkiga varianterna på amazon också? Mina böcker är skönlitterära, och rätt långa, så översättningen gör man ju kanske inte i en handvändning... :D
 
Kvällsrunda på ägorna avklarad i -21°C, månsken och med knarrande kall snö under fötterna ❄️

1703451205729.jpg


Nu är det soffhäng som gäller resten av kvällen :up:
 
Men vad bra att jag postade innan jag skrev klart 😅. @bettysmatte
Ja skönlitterära verk är ju en helt annan grej, där vill man ju inte sabba känsla och upplevelse genom att välja fel ord. Det är svårt nog att skriva sånt på svenska i mina ögon. Så länge jag väljer någorlunda rätt så förstår ju folk vad jag menar i min info och instruktioner, det är betydligt lättare.
 
Vilken underbart fin och mysig julafton 🎀🥰 ❤. Började morgonen och fm i stallet med frukost, julklappsbyte och en liten supermysig skrittur (pållan fick ha hel tomteutstyrsel 😁) längs grusvägen i snön med några ur stallgänget; totalt var vi 6 ekipage, jättekul! 😊. Tyckte pållan min med som kändes härligt pigg när jag suttit upp 😍. Blev även lite,lite galopp I den djupare snön på ridbanan, först en liten halkning med ena bakbenet men sen hur stadigt som helst, härligt 😍.
Hem och åt lite tomtegröt och saftsoppa till lunch innan jag och sambon åkte en sväng och hälsade på morfar ❤. Sen julklappsöppning och glöggfika till Kalle Anka och hans vänner innan julmat och ris a la Malta 😋 och så se sista avsnittet av Trolltider (himla mysig var den) och Svensson Svenssons jul innan en annan klassisk julfilm; Tomten är far till alla barnen och julgodis 😊. Hoppas ni med haft det fint 🥰.
 
Så underbart vacker julaftonsmorgon 😍. Medan sambon sov vidare åkte jag till stallet I snö och 14 minusgrader som sagt så otroligt vackert! Lila/rödfärgad himmel och de snötäcka träden och där solen kom åt skimrade det nästan som guld; varmt gult ljus 😍. Så härligt med en julaftonsritt i den krispiga kylan och kontrasterna när det nu ikväll blev betydligt mildare igen och vräkte ner snö på tvären!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 139
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
71 397
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 122
Senast: Bonita4
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp