Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis sagt godnatt till 25-åringen. Han hade egentligen tänkt fiska imorgon förmiddag när jag ändå sover men det ska tydligen blåsa 15 m/s så han var tveksam. Han skulle nog passa på att umgås med en kompis istället innan han kör hem till mig och väcker mig :D
 
_20191206_221746.JPG

Efterrätten :d En rökig whisky till, Laphroaig Four Oaks :up:
 
Nu ska jag kolla runt på SVT Play och hitta något att titta på. Hoppas att dokumentären om Henrik VIII:s fruar finns kvar.
 
Har precis tittar på en krigsfilm. Okänd soldat som handlar om kriget mot Ryssland. Tänk att min morfar var en av dessa och han överlevde, skadade bara benet.
Fruktansvärt att behöva lämna allt, bostad, gården, allt man byggt upp. Bara ta med sig det absoluta mest nödvändiga. Ut mot en okänd framtid.
Mormor packade alla barnen och så tog de tåget norrut. Hemmet fanns inte kvar sen. Borta. Bränt till grunden.
 
Har precis tittar på en krigsfilm. Okänd soldat som handlar om kriget mot Ryssland. Tänk att min morfar var en av dessa och han överlevde, skadade bara benet.
Fruktansvärt att behöva lämna allt, bostad, gården, allt man byggt upp. Bara ta med sig det absoluta mest nödvändiga. Ut mot en okänd framtid.
Mormor packade alla barnen och så tog de tåget norrut. Hemmet fanns inte kvar sen. Borta. Bränt till grunden.

Nej, vad hemskt att hemmet var borta sen! 😔

Min morfar stred också i det kriget. Han var kavallerist. Vilka historier han har berättat! Som tur är skadade han sig inte mycket.
Hans riktiga armehäst försvann eller dog(minns ej). Så han fick beslagta någon bondes häst.
Han sökte värme av hästen då det skulle sovas. Till slut insåg han att han inte kunde ge hästen mat nog och släppte honom fri. Han hade så dåligt samvete över att inte lyckats finna mer mat och tyckte så synd om hästen.
Morfar fortsatte dit han skulle och stred där ett tag, tills kriget var över.
Han hade inte kunnat sluta tänka på hästen och tog sig tillbaks till trakterna den släppts på. Och hittar den!
Vilken grej! Morfar hade alltid fotot av den hästen bredvid sin säng. ❤️
 
Just kommit hem från stan. Ätit vegoburgare, sett Akira på bio och druckit vin med goda och nya vänner.
Nu har jag sjuk ångest så ska försöka sova, sov inget igår så chansen borde finnas att jag somnar inatt iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 937
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
33 34 35
Svar
690
· Visningar
18 932
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 304
Svar
2 002
· Visningar
64 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp