Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddar med kaffe och macka.
Eleverna ska ha nationella i SO dag 1. De flesta är dock nöjda med att det blev i historia.
APT efter skolan så jobb till minst 17:30.
En plusgrad säger termometern…
 
Såg ju fram emot ett vaaaarmt bad igårkväll när det varit så kallt under dagen så blev änna besviken på att varmvattenberedaren knappt gav ett varmt bad för annars riskerar den minsann att skålla en menä det lyckades jag att göra på braskaminen precis när jag la in ved (brände av övre hudskiktet som en något större prick typ, "fastnade" när vedbiten inte kom in direkt)...Tror jag bränt mig en gång mer än sambon nu och leder denna säsong 🤣. Inte så skönt dock😝.
 
Väntar på att läkare ska ringa upp angående min blodtrycks och hjärtmedicin.
Har haft extremt låga tryck de sista morgnarna och då inte tagit medicinen.
Bara för att de ska ringa upp så var trycket mer normalt nu. Men jag bör nog inte ta medicinen ändå.

IMG_0304.jpeg
 
Blir ju lack på att telefonförsäljare ringer hela tiden. Men nu var det visst läraren på kursen som ringde upp om kommande prov kl 18 på fredag 😅.
 
Väntar på att läkare ska ringa upp angående min blodtrycks och hjärtmedicin.
Har haft extremt låga tryck de sista morgnarna och då inte tagit medicinen.
Bara för att de ska ringa upp så var trycket mer normalt nu. Men jag bör nog inte ta medicinen ändå.

Visa bifogad fil 143811

Låter klokt att avvakta tills du pratat med dem ja! Minns för länge sen så nät jag jobbade på äldreboende fanns en dam som hela tiden ramlade....För hon hade typ 4 mediciner för att sänka men också ett för att öka, eh tydligen damp ju blodtrycket väl mkt i varje fall!
 
Låter klokt att avvakta tills du pratat med dem ja! Minns för länge sen så nät jag jobbade på äldreboende fanns en dam som hela tiden ramlade....För hon hade typ 4 mediciner för att sänka men också ett för att öka, eh tydligen damp ju blodtrycket väl mkt i varje fall!

Ja alltså jag har inte tagit medicinen senaste veckan. Har också betablockerare som ska sänka pulsen (har tidigare haft normal vilopuls på 125 typ). Det är ingen bloctrycksmedicin, men har ju en blodtryckssänkande effekt också.
 
Ja alltså jag har inte tagit medicinen senaste veckan. Har också betablockerare som ska sänka pulsen (har tidigare haft normal vilopuls på 125 typ). Det är ingen bloctrycksmedicin, men har ju en blodtryckssänkande effekt också.

Nä tycker jag läst det. Aha då förstår jag. Ja finns ju ett antal läkemedel som i huvudsak har annat syfte men som sänker blodtrycket med på köpet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 228
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 727
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 921
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 081
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp