Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
... och för att hålla mig till ämnet kan jag meddela att jag sitter i soffan och återhämtar mig efter ovan nämnda äventyr. Tackar mig själv för att jag var smart nog att ta ledigt idag, oj vad trött jag blev när jag kom hem efter att ha vinkat av mina besökare på flygplatsen i förmiddags. Har varit så hög på skratt, solsken och frisk luft sedan i fredags att luften gick ur mig lite nu. Förutom att tvätta lite ska jag inte göra många knop resten av dagen!
 
Har hämtat ut objektivet, skyndade att öppna det, sätta det på kameran och provfotografera lite. Herrejösses så skarpt det är! Det här ska bli SÅ kul att lära sig använda ordentligt. Dessutom fick jag med originalkvitto, vilket inte nämndes i annonsen men var väldigt uppskattat.
 
Men har du ingen jacka på dig när du rider? Brukar ju vara rätt kyligt i ridhus! Det finns inga låsbara skåp heller? Vad gör andra människor med sina prylar :confused: ?
Jag har en fleece men utan fickor (jag vet, korkat köp, kommer förmodligen köpa ny rätt snart)
Alla andra har skåp. Jag har inget skåp.
 
Har hämtat ut objektivet, skyndade att öppna det, sätta det på kameran och provfotografera lite. Herrejösses så skarpt det är! Det här ska bli SÅ kul att lära sig använda ordentligt. Dessutom fick jag med originalkvitto, vilket inte nämndes i annonsen men var väldigt uppskattat.

Åh vad kul! Vad är det för objektiv?
 
Jobbat och sedan varit upp till hästen en snabbis. Förhoppningsvis har maken fixat lunch och sedan borde jag jobba några timmar till även om jag hellre hade varit ute i det fina vädret.
 
Åh vad kul! Vad är det för objektiv?
Ett Tamron-macro! 90mm, lätt och smidigt. Ska ut och fotografera blommor sedan. Nu har jag försökt fotografera akvariefiskarna också :rofl:
tamron.jpg
 
Läser här på buke och har tvn på i bakgrunden. Skulle vilja vila lite, blunda lite, men då kommer jag väl vakna kl 15:29 med kuddmärken i ansiktet. :D
(Har en tid att passa kl 15:30).
 
Åh vad kul med ett macro, hoppas fiskarna var pigga på att bli fotade! Jag är också sjukt sugen på att köpa ett för att fota blommor 😍
De var lite för snabba, men efter att jag mutat dem med mat höll de sig iaf i rätt del av akvariet :rofl: Hett tips att kolla på tradera efter objektiv! Auktionen jag vann slutade på "konstig" tid så det blev inte ens någon budgivning :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 733
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 808
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 013
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp