Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Nixehen Vänta, vadå "akuten hjälper inte till med dokumentation till försäkringen" ?! Jag har aldrig behövt någon "speciell" dokumentation (inget extra papper eller så, utöver att besöket journalförs etc) och aldrig fått någon information om att akuten inte "duger". Även akuten för ju in besöket i ens journal menar jag?
 
@Nixehen Vänta, vadå "akuten hjälper inte till med dokumentation till försäkringen" ?! Jag har aldrig behövt någon "speciell" dokumentation (inget extra papper eller så, utöver att besöket journalförs etc) och aldrig fått någon information om att akuten inte "duger". Även akuten för ju in besöket i ens journal menar jag?
Jag tolkade det som att man inte ska vända sig till akuten för att få en olycka dokumenterad, utan till vårdcentralen. Att man vänder sig till akuten för just akuta besvär. (Vilket ju också var anledningen till att jag kontaktade just vårdcentralen och inte akuten, besvären är inte akuta.)
 
Har lagat matlådor inför kommande jobbperiod. Överväger att sätta trimmern i min ena katts päls och trimma ner han. Men det är lite läskigt för då är han ju inte långhårig längre. 😅 Men jag tror han skulle må bra av det pga värmen så egentligen är det inte så mycket att fundera på.
 
VC meddelade att de inte hjälper till. Har han inte akut ont så får vi inte komma dit och har han det så ska vi åka till akuten. :meh:
”Men du ska inte åka till akuten om det inte är akut, då är det vårdcentralen du ska vända dig till. Och det låter ju inte som att det är akut.”
”Ja, det är ju därför jag ringer?”
”Ja men vi bedömer att ni inte behöver komma in. Vill du ha det dokumenterat för ev försäkring?”
”Ja det kan ju vara bra tänker jag.”
”Då ska ni inte åka till akuten för de hjälper inte till med det, utan det är vi på VC som gör det.”
”Okej, men då vill jag gärna få en tid för honom.”
”Nej vi ger inga tider för sådant. Vi har bara tre akuttider per dag och i övrigt blir man hänvisad till att komma på ronden dagen efter.”
”Då vill vi komma på ronden imorgon?”
”Nej vi bedömer att det inte behövs. Det här systemet funkar väldigt bra för oss!”

JA DET TROR FAN ATT NI TYCKER ATT DET FUNKAR BRA NÄR NI INTE GER NÅGRA TIDER OCH DÄRMED INTE BEHÖVER JOBBA! 🤯🤬:banghead:

(Var samma cirkus när jag hade halsfluss, blev hänvisad till akuten. FÖR HALSFLUSS?!)

Orkar inte! Väntar på att en annan VC ska ringa upp..
Herrejösses..!
"Ja, sånt gör vi."
"Ja, det där tar vi hand om."
"Ja, det där kan ni behöva göra."
"Nej, ni får inte komma :up:"
O_o
 
Lunchrast och några djupa andetag under ytterligare en jobbig dag. Känner mest att jag vill gå och gräva ner mig någonstans och sluta hantera allas problem, inklusive mina egna, men tydligen kan man inte göra så när man är vuxen :cautious: Som tur är går jag på semester om 10 dagar, så det blir att hanka sig fram bäst jag kan fram tills dess. Är lite orolig för att jag inte kommer att kunna koppla av helt under semesterveckan (vilket jag verkligen behöver göra) eftersom det händer många viktiga grejer på jobbet den veckan, men jag ska verkligen försöka. Brukar vara rätt bra på det annars, så det blir förhoppningsvis inga problem. Men usch, jag grämer mig redan nu för det jobb som kommer att vänta på mig när jag kommer tillbaka...
 
Är fortfarande hemma pga förkylning men är i alla fall äntligen feberfri! Hurra för det! Tänker att det blir jobb i morgon om det fortsätter på den inslagna vägen! I övrigt i dag blir det mest vila och hundpromenader, precis som i går. Men det får väl gå det med!
 
Lyssnar på en som på youtube lyssnar på svenska klassiker och berättar vad han tycker om det. rätt intressant, del s att höra gamla låtar igen och faktiskt lyssna, men också att höra vad en amerikan tycker om dem. Han pratade om typisk svenskt sätt att göra låtar på, vilket jag aldrig tänkt på förut, men finns nog helt klart en poäng där.
Länk? Vill också se :)
 
Ser Lilla huset på prärien.
Kollade sudokuna som jag löste igår, 4 st. Hade löst de 2 lättaste fel. :cautious: Har en teori om att jag inte "ser" alla förifyllda siffror när det är lätta sudokun för då är det ju fler såna siffror.
 
Länk? Vill också se :)
Här är en av låtarna han lyssnar på. Han har en hel del så bara att lyssna igenom :) Väldigt intressant tycker jag. Jag är ju så van vid svenska låtar så vissa saker han säger om dem har jag inte tänkt så mycket på, så det är lite kul.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 523
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
578
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 398
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp