Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter att ha handlat. Jag njuter av att köpa knipplök och tomater (samt frusna jordgubbar). Varmt var det och jag lyckades spilla soja på klänningen, mig själv och läsplattan, gud vare tack och lov att jag har ett, om än slitet, rejält skydd.

Funderar på att plantera men solen gassar och jag har läst någonstans att man inte ska plantera när det är soligt och varmt?
 
Skär upp sötpotatis, palsternacka och morötter för ett helt kompani. Trodde det skulle bli 2 middagar + matlådor men det blev 3 och nästan mer därtill. Kan man frysa in en påse med stavar av ovan och sen rosta i ugn, eller blir de dåliga av att frysa?
 
Pratade med Classes kundtjänst om att lämna tillbaka en kartong med hönsgödsel som jag tack och lov inte hunnit öppna. Så nu måste jag gå tillbaka till min langare och enabler för att BARA köpa växtnäring. Fan trot.
 
Hunden insisterade bestämt på promemad på fm. Jag gav upp, och vi gick korta rundan. Var så varmt att jag lyfte i honom i en av dammarna så åtminstone benen blev svalkade. Han hässjade mindre efter det :)
Kom hem åt lunch och är nu jättetrött. Nacken svider.
Ser inte rött ut, men det kommer kanske efter.
 
Jag och bebis är själva hemma sen en timme tillbaka. Kommer vara själva minst en timme till. Givetvis blev bebis jätteledsen och ville inte bli tröstad så fort pappa åkte iväg. Men det löste sig till slut och nu ligger han och sover i vagnen medan jag äter musli. Orkar inte laga mat. Trött som en gnu.
 
Tror att jag har bestämt mig att förflytta semestern i sommar till en vecka tidigare och så har jag bokat bord på restaurangen nära hemma som mors dag present åt henne och mig 😃 Mors dag är visserligen nästa vecka men det är så fin väderprognos den här veckan att det känns dumt att chansa när man kan sitta ute vid vattnet på den här restaurangen. Känns som en bra dag! 🥰
 
Hurdan? Jag har så jäkla varmt inne sommartid men en vanlig ac ryms inte + drar så mkt el + låter högt så skulle också vilja ha en liten på nattduksbordet.

Den är inte lika effektiv som en vanlig, går på el och låter högt. Så utifrån dina önskemål så passar den inte in hos dig tyvärr.
 
Bra men lång dag på jobbet. Skulle egentligen gå hem men ångrade mig och gick till föräldrarnas altan. Det är för underbart väder för att gå in.
IMG_8129.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 523
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
578
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 398
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp