Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade 04.15 av att katterna inte höll sams och honkatten skulle absolut ut så var bara att nyvaken gå ner och släppa ut henne innan jag fick somna om 😅. Sen for vi bort till samhället ett stycke bort för att kasta skräp på återvinningen vilket såklart var lååååång kö för att ens komma in och så stannade vi en stund hos morfar ❤️ och det blommande trädet utanför äldreboendet är ju så fint just nu 😍.
Fixade boxen och stallkatten hade bytt sovplats från fikarummet till bordet på uteplatsen, gammelkissen 🥰.
Efter några timmar i stan på middag hann sambon bara öppna ytterdörren så for honkatten ut som skjuten ur en kanon och tog sig inte tid för att stretcha förrän hon var ute 😂.
 
Tittar på gammal svensk deckare. Dubbad förstås.
 

Bifogade filer

  • 20240504_221627.jpg
    20240504_221627.jpg
    159,4 KB · Visningar: 39
Så mysig eftermiddag/kväll 🥰 I stan hos mammas särbo med grillad viltburgare med tillbehör och cider, hembakat och så hade jag köpt med en såndär fruktfat med nutella; allt himla gott i sommarvärmen 😋😍.
Både sambon och pojken uppskattade att leka lite kurragömma tillsammans trädgården ❤️ och pojken plockade även lite tulpaner han la fint I en skål med vatten 😍.
 
Ser Mission Impossible med Michael Nyqvist. Kollar bara för att han är med så ska nog se nåt annat ... 🤔

Edit: Samtidigt på Nat Geo är det ett program som heter Exomars: Europe’s Impossible Mission

O_o
 
Det är de orangea va? Då kan jag leta fram de jag har kvar och skicka till dig om du vill?

Ja jag kan ju höra en del utan apparater, och med de nya sony hörlurarna, med ljudet högt och bra läkare som dikterar så kan även diktat fungera när det krisar, vilket är rätt skönt!

Jag tror inte att dina är kraftfullare, bara annorlunda inställda och om du streamar mycket musik eller till TV, mobil, dator tar det ju mer på strömmen, men annars tror jag inte alls att det påverkar dem mer, de ska klara döva personer också.

Jag ska ju använda dem hela tiden, men slarvar... :angel:

Jag menade två laddboxar och sladdar, två set apparater behövs kanske inte men just laddningen hade känts tryggt att ha en på jobbet också så den inte glöms, som för mig. :)
Åh det vore ju schysst, ingen oro om du inte hittar dem dock 😊 skicka pm!

Jag streamar inte särskilt mycket, iofs är dessa mina första moderna med bluetooth koppling 😅 får väl se om jag erbjuds det någon gång, än så länge känns det mera praktiskt med batterier då jag inte klarar mig på jobbet utan dem.

Ah, jag missförstod 😊
 
Jäklar, när jag försöker streama matchen så laggar den via min android tv box men fungerar utmärkt på datorn. Vill kunna se matchen i sängen. Borde verkligen ta tag i att bygga en ny mini-pc som mediacenter till tv i sovrummet.
 
I dag har jag hunnit med en hel del ... jag var ut och handlade en svang, jag hittade en flask skuldra pa nastan 3 kg for motsvarade 80 kronor. Det blir alltsa "pulled pork har i kvall. :p Jag har bakat matbrod, jag har gjort den pulleda porken, jag har gjort muffins, sas ar ocksa gjord ... och da och da hittat ett par pusselbitar till pa pusslet som ligger pa bordet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
555
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 983
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp