Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg ett inlägg om kopparödla och var tvungen att googla om varför en ödla som ser ut som en orm inte har ben. De är tillbakabildade. Känner igen den informationen, men bra att påminnas ju.
 
Inomhus temperaturen säger 21 grader. Jag har duschat varmt. Har tjock collegetröja, mysbyxor, tofflar och ett täcke virat runt mig och fryser som en hund. Min nästipp är kall vilket den alltid är när jag fryser. Inte för att jag har mycket till näsa.
 
Åskar och blixtrar en del här. Verkar vara rätt så lokalt för mamma har inget.
Har inte gjort något vettigt alls i dag och vägrar ens försöka. :p
Skön söndag med andra ord!
Jag rensar i lite grejer, sådär slött utan krav :D

Jag har dock inte ätit något alls i dag, har inte varit hungrig alls, men är nu alldeles darrig så antar det beror på matbrist. Är fortfarande inte hungrig så vet inte vad jag ska äta, har ingen matlust. Är inte sugen på något, kanske lite te igen bara.
 
Nu ar finken (lesser godl finch, tror jag det ar) som tre ganger i gar satt i tradet och forsokte flyga in i fonstret har igen. Den lilla rackaren sitter och stirrar pa fonstret en lang stund, sedan gor den 10-15 flygningar som alla ar sa nara att jag hor att den tar i fonstret. Ibland ar det bara ett pick av nabben, ibland ar det ett "flutter" av vingarna, och ibland lite mer rejalt sa jag maste titta upp om den fortfarande kan flyga.
Eller kanske jag har en hel massa sma finkar som flyger in i fonster ... men det later rimligare att det ar en som inte riktigt ar som den ska. Har jag ratt om vilken fink det ar sa ar det i alla handelser varldens minsta fink, har jag just lart mig.
 
Ätit ikapp sen igår.
Blodsockret är nu där det ska vara.
Fick ta lite banan då och då igår då det sjönk.
Nu kör jag andra maskinen tvätt och testar tumlaren.
Ska köra diskmaskinen senare.
Har några lådor kvar och tavlor och så.
Mest textilier som ska in i sovrummet.
Sen försöka knöka in tomlådor i förrådet
 
Stegen ska in, så bara att knata på.
 

Bifogade filer

  • IMG_0175.jpeg
    IMG_0175.jpeg
    805,8 KB · Visningar: 45
Jag har hoppat studsmatta med fyraåringen och några av grannbarnen. Men herregud vad jobbigt det är att hoppa studsmatta! O_o

Jag kommer inte alls ihåg att det var så jobbigt att hoppa studsmatta! Iofs kanske det kan ha att göra med att jag inte varit på en studsmatta på i alla fall 4-5 år, men ändå :p
 
Jag ska aldeles straxt ge mig ut och trana hundar igen. Jag ska forsoka styra upp dagens klienter till att verkligen ta en sak i taget och lagga in lite allman visdom om hundens motiviation och att inte gora hunden besviken med lagre varde pa godiset. Det ar inte latt nar folk ar sa ivriga.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 397
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
556
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 994
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp