Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade före klockan i dag också.
Vet inte varför men är inte trött alls när jag vaknar.
Joggade 6.5 km och nu njuter jag av kaffet.
I dag är det matte nationella på schemat och jobb till 17:30 sen så det gäller att ladda.
IMG_8113.jpeg
 
Har inte sovit mer än ett par timmar inatt.. kunde inte somna, och när sambon gick upp kunde jag inte somna om. Faen också.

On the bright side: gick till bussen utan jacka. Behövde den inte på vägen hem igår kväll, så tänker att jag chansar. Det ska enligt prognosen bli lika varmt idag.
 
Sovit skräpdåligt, vaknat flera gånger och varit tvungen att titta till sonen (som sovit lugnt) för att jag inbillat mig att han inte andades. 😞Dessutom en extremt dålig känsla i kroppen, mammas älgkrock i lördags, sonens fallolycka igår… alla onda ting är tre brukade pappa alltid säga, så nu väntar jag bara på nästa grej. :cautious:

Sitter och väntar på att VC ska öppna, sonen säger att ryggen gör ont så jag vill ändå att vi kollar. (Inte akuten akut, han är nog mest öm)
 
Har varit vaken i ungefär en halvtimme. Får väl räkna det som att jag har vänt dygnet.
Har en del arbetsuppgifter idag så det är väl lika bra att sätta igång.
 
Har städat en del nu på morgonen. Snart kommer en kollega förbi, vi ska ge oss ut i skogen och springa med hundarna. Är lite orolig att det blir extremt varmt, men förhoppningsvis blir det ok i alla fall. Mest vägen till skogen som är jobbig, väl framme där så skyddar träden fint mot solen. Jag är verkligen värmekänslig, och inte speciellt vältränad heller...
 
VC meddelade att de inte hjälper till. Har han inte akut ont så får vi inte komma dit och har han det så ska vi åka till akuten. :meh:
”Men du ska inte åka till akuten om det inte är akut, då är det vårdcentralen du ska vända dig till. Och det låter ju inte som att det är akut.”
”Ja, det är ju därför jag ringer?”
”Ja men vi bedömer att ni inte behöver komma in. Vill du ha det dokumenterat för ev försäkring?”
”Ja det kan ju vara bra tänker jag.”
”Då ska ni inte åka till akuten för de hjälper inte till med det, utan det är vi på VC som gör det.”
”Okej, men då vill jag gärna få en tid för honom.”
”Nej vi ger inga tider för sådant. Vi har bara tre akuttider per dag och i övrigt blir man hänvisad till att komma på ronden dagen efter.”
”Då vill vi komma på ronden imorgon?”
”Nej vi bedömer att det inte behövs. Det här systemet funkar väldigt bra för oss!”

JA DET TROR FAN ATT NI TYCKER ATT DET FUNKAR BRA NÄR NI INTE GER NÅGRA TIDER OCH DÄRMED INTE BEHÖVER JOBBA! 🤯🤬:banghead:

(Var samma cirkus när jag hade halsfluss, blev hänvisad till akuten. FÖR HALSFLUSS?!)

Orkar inte! Väntar på att en annan VC ska ringa upp..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 500
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
577
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 386
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp