Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Jobbat klart och svängt förbi hemma för lunch och sätta igång en tvättmaskin. Nu sitter jag och laddar för att gå till stallet, så trött!
 
Jag köpte glass på extrapris på Hemköp. Jag vet, jag vet. Men just nu orkar jag inte stå emot suget. Nu ska jag bara inte äta upp allt på en gång. Resten var dock tomater, knipplök och jordgubbar + delicatess hård bröd.
 
Funderar lite på hur ett namn kan bli ovanligt utifrån en annan stavning tex Mhy, Cazpher, Chim, Jaxon osv? För mig är det inga ovanliga namn bara annorlunda stavningar

Cazpher forstar jag inte ens hur det uttalas utom att z formodligen uttalas som s, men det blir ju Casfer om man uttalr det sa. 😳
Chim har jag ingen aning om vad det skulle kunna vara for namn ..
Och Mhy skulle ju kunna vara for att inte bli forvirrat med Engelskans my. Jag hade en katt som hette My en gang. Det ar svart att beratta om henne pa Engelska :cautious: atminstone i skrift.:p
 
Gu så mätt jag blev; bjöds på grillat och rabarberpaj med vaniljglass och vaniljsås. Känner inte behov av att laga tacos ikväll 😅 får bli matig rostbiffmacka 😊. Men först plugga lite till och åka och fixa boxen och insläpp av pållar 😊.
 
Igår firade vi Norge, idag tog vi fram en annan flagga 🌈 ❤️

IMG_3975.jpeg
 
På väg till grillfest efter ett helt underbart dygn vid Loch Earn med strålande sol, försommarvärme och tre dopp i sjön 😍 Efter dusch och ombyte till sommarklänning känner jag mig som ny igen och ser fram emot en kväll full av socialt umgänge samt mera sol 😊
 
Sitter och är funderar på varför så många tror jag är vegetarian. Inga problem med det egentligen, äter typ allt, men undrar vad det är som får folk att tro det ^^
 
Sitter och gör absolut ingenting och det är så skönt.
Så behövligt.
Två intensiva veckor kvar på jobbet med eleverna
Sen en 8 dagar utan elever.
Fast kommer nog kompa ut de sista två dagarna
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 856
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 121
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 192
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp