Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom nyss hem. Har köpt roligt godis till mig och mamma.
Nojar över att jag har högre puls än normalt och känner mig trött i kroppen. Vill inte bli sjuk nu, då blir jag jätteledsen på riktigt eftersom jag ska på ridläger om två veckor.

Försöker tänka logiskt. Annalkande mens, byte till tunga vinterkängor, dåligt med mat och sömn samt 5kg ryggsäck och 5km promenad hem var det som fick mig att känna mig skruttig.
 
Har snart druckit ett halvt glas rödvin. Känner mig smålullig. Effekten av att inte dricka särskilt mycket/ofta längre, antar jag..... :D Det blir ju billigt.... :up:

Brasan brinner i kaminen, och jag har precis plockat upp mina konserverade löv efter tre dagar i glycerol-vatten-badet. Nu ligger de på torkning och jag väntar med spänning på att se hur de blev.

Plan för kvällen är att - bland annat - uppdatera min fb-sida om boken med ett spännande inlägg om barnmorskor på 1800-talet :) !
 
Har ätit middag, både en större portion än vanligt och med ingredienser som jag har svårt för (pga tankar om det, inte pga smak eller så) och nu mår jag inget vidare och känner mig både sur, helt gråtfärdig och har ont i magen :down: :crazy:
Ska ligga och vila och krama ena hunden en halvtimme, sen ska vi på promenerad i skogen
 
Nu har vi sagt adjö till svärmor, fint i kyrkan även om jag hade fullt upp att finnas som stöd både för maken och barnen. Coronaanpassat fika med en familj vid varje bord och så pratade vi mellan borden. Nu håller jag på och fixar lite mat och funderar på ett glas vin, champagne känns inte riktigt rätt idag.
 
Blir trött

Tisdag, ringde fastighetsskötaren och sa att ytterdörren funkar dåligt och går i baklås ibland.

onsdag fik meddelande fixat, inget fel.

fredag (nu) dörren går i baklås jag ringer jouren och de säger att den är fixad i onsdag- säger att den är trasig igen
de svarar ok skickar ut en bil.
Jouren ringer -vad var det för fel?
Mitt jävla nummer fik de men inte felanmälan. -Dörren har gått i baklås,
-Men jag fixade det i onsdags!
-Det är fel igen.
-Är du säker!
-Ja kom och öppna.
-Jag kommer väl.

Fan vad jag blir trött ytterdörren till en fastighet med 6 familjer gå inte att öppna inifrån eller utifrån! och det verkar som att de inte tycker det är viktigt.
 
Dagens goda gärning - hitta en borttappad plånbok och lämna tillbaka den till ägaren. Vi hittade den på våran parkering och med några kort i, så vi kunde kontakta ägaren. Plånboken tillhör en person som bor ca 3h härifrån, men som tur var fanns personen fortfarande kvar i kvarteret :up:

Personen var nog lite chockad och fick inte ur sig ett tack. Men innerst inne var personen nog tacksam över att få tillbaka plånboken och det räcker för oss :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 241
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 127
Senast: Halcyon
·
Svar
1 782
· Visningar
94 894
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 108
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp