Vad gör vi? Del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev plötsligt sugen på ett glas vin. Men det känns inte som det smartaste valet av dryck när man ska fixa räkningar och sånt :cautious:.
 
Har varit på manikyr. Har nu roliga färgglada naglar i mixade färger!
På vägen hem åt jag en delikat råbiff och tog ett glas vin. Gick dit själv men stötte ihop med ett gäng trevliga grannar så vi tog en drink också. Nu hemma och chillar i soffan.
 
Orkade inte elda innan jag for hemifrån imorse. Så det var kallt när jag kom hem. 18 grader. Nu är det tänt i pannan men kommer att ta en stund innan hela huset är varmt.
Ska nog brassa på lite i köket också. :)

Kallt?! Det är vad jag har om jag inte tokbränner el och ved mitt i vintern! :cautious: När jag kom hem senast var det varmt i huset jämfört med vad det brukar vara, 9 grader... :grin:
 
Inget har ändrats angående personalen. Den vi inte ville ha här inne jobbar ändå. Motivering "alla har rätt att vara nya på jobbet". Att vi har rätt att frånsäga oss en viss person verkar inte tas hänsyn till (trots att det som sagt finns två-tre uskor på plats, så någon annan borde kunna ta alla planerade grejer i vårt rum). Det spelar liksom ingen roll ifall någon är ny eller inte, men när denne uppenbart inte kan det som behövs får man ju ha en person som går med och hjälper till. Mitt barn ska inte vara försökskanin.

Men nu har vi löst det lite själva genom att vara i hennes rum mest hela tiden, då kan vi ta alla blöjbyten och se att allt funkar. Och nu ligger hon i sängen med sambon tills det är skiftbyte för personalen.
 
Gudars skymning (ja jag citerar granntanten här ;) ) jag hade frusit ihjäl! :nailbiting:

Ett uttryck jag använder lite då och då faktiskt :p

Ja, det är kallt. Diverse åtgärder är planerade för att få det hela mer hållbart men det fattas pengar och tid till det just nu så jag får klara mig ändå. Egentligen inte ett problem, jag är ju uppvuxen med det här.
 
Inget har ändrats angående personalen. Den vi inte ville ha här inne jobbar ändå. Motivering "alla har rätt att vara nya på jobbet". Att vi har rätt att frånsäga oss en viss person verkar inte tas hänsyn till (trots att det som sagt finns två-tre uskor på plats, så någon annan borde kunna ta alla planerade grejer i vårt rum). Det spelar liksom ingen roll ifall någon är ny eller inte, men när denne uppenbart inte kan det som behövs får man ju ha en person som går med och hjälper till. Mitt barn ska inte vara försökskanin.

Men nu har vi löst det lite själva genom att vara i hennes rum mest hela tiden, då kan vi ta alla blöjbyten och se att allt funkar. Och nu ligger hon i sängen med sambon tills det är skiftbyte för personalen.
Men, det låter ju som om den personen är FARLIG för Buketten.

Ny får man vara, men äventyra patientsäkerheten får man definitivt INTE :rage: :rage: :rage:
 
Inget har ändrats angående personalen. Den vi inte ville ha här inne jobbar ändå. Motivering "alla har rätt att vara nya på jobbet". Att vi har rätt att frånsäga oss en viss person verkar inte tas hänsyn till (trots att det som sagt finns två-tre uskor på plats, så någon annan borde kunna ta alla planerade grejer i vårt rum). Det spelar liksom ingen roll ifall någon är ny eller inte, men när denne uppenbart inte kan det som behövs får man ju ha en person som går med och hjälper till. Mitt barn ska inte vara försökskanin.

Men nu har vi löst det lite själva genom att vara i hennes rum mest hela tiden, då kan vi ta alla blöjbyten och se att allt funkar. Och nu ligger hon i sängen med sambon tills det är skiftbyte för personalen.
Ren arogans från personalens sida! De har rätt att vara nya! men inte göra fel. Gör hon fel måste hon dubelkollas! Av komepetent personal.
 
Inget har ändrats angående personalen. Den vi inte ville ha här inne jobbar ändå. Motivering "alla har rätt att vara nya på jobbet". Att vi har rätt att frånsäga oss en viss person verkar inte tas hänsyn till (trots att det som sagt finns två-tre uskor på plats, så någon annan borde kunna ta alla planerade grejer i vårt rum). Det spelar liksom ingen roll ifall någon är ny eller inte, men när denne uppenbart inte kan det som behövs får man ju ha en person som går med och hjälper till. Mitt barn ska inte vara försökskanin.

Men nu har vi löst det lite själva genom att vara i hennes rum mest hela tiden, då kan vi ta alla blöjbyten och se att allt funkar. Och nu ligger hon i sängen med sambon tills det är skiftbyte för personalen.

Ta det högre och skrik. Ni ska kunna känna er trygga när ni går utanför rummet som det är nu. Det finns inga alternativ.

Funkar inte det så säg att ni ringer en tidning eller gör en anmälan direkt. Det brukar sätta eld i arslet på dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
924
· Visningar
49 189
Senast: mysboll
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 325
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp