Vad gör vi? Del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men, det låter ju som om den personen är FARLIG för Buketten.

Ny får man vara, men äventyra patientsäkerheten får man definitivt INTE :rage: :rage: :rage:
Tänk dig en knappelektrod, vilka fungerar som tryckknappar på tex en jacka. Tänk dig sen att man klistrar fast "koppen" över revbenen på en ettkilosbäbis, och försöker trycka fast knappen där. Dom är rätt hårda och tröga att få i även mot mina revben (provade för två veckor sen). Och sen ryckte hon loss koppen, som sitter med rätt bra tejp, när hon kom på att man måste trycka ihop dom innan applicering. Jag fattar inte ens hur man kan tänka tanken att trycka så ner i en liten och känslig bröstkorg, risken att ha sönder något är alldeles för stor :(

Ren arogans från personalens sida! De har rätt att vara nya! men inte göra fel. Gör hon fel måste hon dubelkollas! Av komepetent personal.
Precis min åsikt också.

Ta det högre och skrik. Ni ska kunna känna er trygga när ni går utanför rummet som det är nu. Det finns inga alternativ.

Funkar inte det så säg att ni ringer en tidning eller gör en anmälan direkt. Det brukar sätta eld i arslet på dem.
Nattpersonalen som jobbar idag skulle lyfta det med sin chef när hon går av passet imorgon, det sa hon redan igår. Så vi tar upp det med henne igen när hon börjar sitt skift ikväll. Tar gärna den diskussionen själv med chefen imorgon, är inte särskilt rädd för att det ska skära sig med nån när vi ändå inte är kvar länge till.
Dagens sjuksköterska sa klart och tydligt att man INTE ska trycka på några knappar om man inte är säker på vad man gör, direkt till personen det gäller. Så något verkar ha gått fram hela vägen i alla fall (sen om det gick in vet man ju dock inte)
 
Tänk dig en knappelektrod, vilka fungerar som tryckknappar på tex en jacka. Tänk dig sen att man klistrar fast "koppen" över revbenen på en ettkilosbäbis, och försöker trycka fast knappen där. Dom är rätt hårda och tröga att få i även mot mina revben (provade för två veckor sen). Och sen ryckte hon loss koppen, som sitter med rätt bra tejp, när hon kom på att man måste trycka ihop dom innan applicering. Jag fattar inte ens hur man kan tänka tanken att trycka så ner i en liten och känslig bröstkorg, risken att ha sönder något är alldeles för stor :(


Precis min åsikt också.


Nattpersonalen som jobbar idag skulle lyfta det med sin chef när hon går av passet imorgon, det sa hon redan igår. Så vi tar upp det med henne igen när hon börjar sitt skift ikväll. Tar gärna den diskussionen själv med chefen imorgon, är inte särskilt rädd för att det ska skära sig med nån när vi ändå inte är kvar länge till.
Dagens sjuksköterska sa klart och tydligt att man INTE ska trycka på några knappar om man inte är säker på vad man gör, direkt till personen det gäller. Så något verkar ha gått fram hela vägen i alla fall (sen om det gick in vet man ju dock inte)
Som du själv sagt - om man inte vet vad man gör ska man inte jobba med så sköra och små som Buketten.

Det borde finnas andra mindre ömtåliiga att öva på (dockor?) innan man kliver in och är fumlig med en så liten människa

Grrrrr.....
 
Inget har ändrats angående personalen. Den vi inte ville ha här inne jobbar ändå. Motivering "alla har rätt att vara nya på jobbet". Att vi har rätt att frånsäga oss en viss person verkar inte tas hänsyn till (trots att det som sagt finns två-tre uskor på plats, så någon annan borde kunna ta alla planerade grejer i vårt rum). Det spelar liksom ingen roll ifall någon är ny eller inte, men när denne uppenbart inte kan det som behövs får man ju ha en person som går med och hjälper till. Mitt barn ska inte vara försökskanin.

Men nu har vi löst det lite själva genom att vara i hennes rum mest hela tiden, då kan vi ta alla blöjbyten och se att allt funkar. Och nu ligger hon i sängen med sambon tills det är skiftbyte för personalen.
Att vara ny på jobbet? ja och inte veta exakt var saker finns eller vilken kollega som heter vad?
Helt okej.

Att inte kunna sköta sitt jobb och faktiskt rent drastiskt riskera patienternas hälsa, välmående?
INTE okej.
En okompetent personal ska ju självklart ha någon bredvid sig som tar yttersta ansvaret och kollar.

Frågan är om hon ens har koll på basal hygien liksom?

Usch jag blir vansinnigt arg/ledsen och fly förbannad! :rage::cry:
 
Intensiv dag. Funktionär på fm, åka iväg till Biltema/Hööks/Max efter lunch, sedan hem och vila en stund innan stallet, där en tjej kom och tittade på stallplats. Nu är jag helt slut. Strax dags att sova.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
924
· Visningar
49 310
Senast: mysboll
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 337
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp