Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk dig en knappelektrod, vilka fungerar som tryckknappar på tex en jacka. Tänk dig sen att man klistrar fast "koppen" över revbenen på en ettkilosbäbis, och försöker trycka fast knappen där. Dom är rätt hårda och tröga att få i även mot mina revben (provade för två veckor sen). Och sen ryckte hon loss koppen, som sitter med rätt bra tejp, när hon kom på att man måste trycka ihop dom innan applicering. Jag fattar inte ens hur man kan tänka tanken att trycka så ner i en liten och känslig bröstkorg, risken att ha sönder något är alldeles för stor :(


Precis min åsikt också.


Nattpersonalen som jobbar idag skulle lyfta det med sin chef när hon går av passet imorgon, det sa hon redan igår. Så vi tar upp det med henne igen när hon börjar sitt skift ikväll. Tar gärna den diskussionen själv med chefen imorgon, är inte särskilt rädd för att det ska skära sig med nån när vi ändå inte är kvar länge till.
Dagens sjuksköterska sa klart och tydligt att man INTE ska trycka på några knappar om man inte är säker på vad man gör, direkt till personen det gäller. Så något verkar ha gått fram hela vägen i alla fall (sen om det gick in vet man ju dock inte)
Hela er vistelse på det där jävla sjukhuset är ju under all kritik! Jag blir så arg!!
 
Okej då får jag ta och ge dig en lektion i ett ämne jag tidigare lyft.
Lyssna noga nu, lär och minns!

Söndag = man ska helga vilodagen.

Ska jag repetera?
Kanske lika bra?

Söndag = Sluta göra 840 saker, snart är det måndag igen ju!

Jag blir ju matt av att bara läsa vad du gjort idag ;)
:p
Fast jag är ledig fram tills fredag :) Har gjort allt mitt skolarbete, så tänkte bara sitta på röven i fyra dagar nu :D
 
Hela er vistelse på det där jävla sjukhuset är ju under all kritik! Jag blir så arg!!
Just på neointensiven har nästan all personal varit toppen. Det är ändå minst 9 ssk/bm/usk per dag, plus flera läkare, som jobbar här och bara en har utmärkt sig som kass. Plus den där bm som hade mig som patient en kväll.
 
Äh, det är inget problem. Kyla brukar väl vara uppfriskande och väcka folk ;)

Ja det sades så när jag pluggade. Alla föreläsningssalar var några grader kallare för att åhörarna skulle hålla sig vakna (Vi hade 3-4 timmar långa föreläsningar/seminarier). Inte en enda gång lyckades jag hålla mig vaken :meh: min kropp förbränner mycket energi i vanliga fall och när den dessutom måste jobba hårdare för att hålla värmen = viloläge och jag somnar. Inte en enda gång på tre år lyckades jag hålla mig vaken. Det var ett stående skämt i min klass :angel:
 
Just nu är valpis trött och vill gå och sova - men inte själv... hon gör verkligen allt (först vänliga buffar - sen bus - och nu får jag alla leksaker + ben på laptopen) för att vi ska resa oss och (förhoppningsvis) gå och lägga oss. Dumma Söta Jycke :love:
 
Trött och mätt! Blev en variant av spaghetti och köttfärssås, jag har ännu inte vant mig riktigt vid att kanel och kardemumma förekommer i matlagningen, tur I lagar god mat trots det :rofl:
Nu ska jag sova, I är vaken ett tag till. Har försökt banka in i honom att det bara är att gå och lägga sig när han vill, han kommer inte väcka mig :cool: och vaknar jag så somnar jag om. Det har hänt mer än en gång att han har lutat omkull sig på soffan "för att dörren var ju stängd och han ville inte väcka mig genom att öppna den" :cautious: får se hur han gör ikväll, har if lämnar den på glänt så inte det ska vara ett problem :rofl:
God natt tråden!
 
Men jag älskar mitt kråkslott ändå :love:

Det gör du alldeles rätt i! Och apropå värme så älskar jag ju för egen del alldeles särskilt din galet galet vackra varmt mörkbruna kakelugn, med den där otroliga lystern och djupet i färgen och så perfekta linjer och proportioner, så jag blir helt varm bara av att tänka på det.

Den är bland det vackraste jag någonsin har sett i ett hem. Den och ett helt överjordiskt vackert slipat trägolv hos en kompis i Ängelholmstrakterna. Jag har stått och glott helt förälskat på båda delarna. Det är nog det närmaste jag varit kärlek vid första ögonkastet, ett trägolv och en kakelugn. Möjligen även min svarta Smeg-ugn. :love:
 
Efter ett par glas vin fick jag en uppenbarelse hur jag vill se ut framöver. Tänk låg knut med hårspänne med hårnät, stora kitschiga clipsörhängen och till det powerdressing med axelvaddar. Lite lyxigt 80-tal ala dynasty men med en twist. Tror att det kan bli svinhett. Överväger att riva fram garderoberna nu eller kanske chilla till imorgon :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 306
· Visningar
70 365
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 199
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp