Vad gör vi? Del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oroar ihjäl mig för morgondagen och kisses operation (FORL). Jag ser massor av katastrofscenarion som slutar illa och jag vill verkligen inte bli av med min sidekick :cry:

grouphugg.gif
Det kommer gå bra ska du se. Numera sederar de ju inte så djupt och det är ett rutiningrepp. Särskilt om det inte är många tänder som ska dras? Egentligen det enda som är viktiga är att få metacam utskrivet och att se till att Missia har det varmt och mysigt. Ja och inte få panik om hon virrar runt och är helt groggy eller speedad (inte klättrar). Nikita vacklade runt och var inte kontaktbar den första tiden. Håll henne bara sällskap tills bedövningen går ur kroppen så hon inte gör sig illa. Och som sagt hon behöver hållas varm.

Nikita och jag håller tassar och tummar :)
 
grouphugg.gif
Det kommer gå bra ska du se. Numera sederar de ju inte så djupt och det är ett rutiningrepp. Särskilt om det inte är många tänder som ska dras? Egentligen det enda som är viktiga är att få metacam utskrivet och att se till att Missia har det varmt och mysigt. Ja och inte få panik om hon virrar runt och är helt groggy eller speedad (inte klättrar). Nikita vacklade runt och var inte kontaktbar den första tiden. Håll henne bara sällskap tills bedövningen går ur kroppen så hon inte gör sig illa. Och som sagt hon behöver hållas varm.

Nikita och jag håller tassar och tummar :)
Sveriges veterinärförbund rekommenderar hel sövning med slutet andningssystem (intuberad och kopplad till tätt slangsystem) vid munåtgärder, för att förhindra att bakterier och plack mm åker ner i andningsvägarna. Det är dessutom mycket säkrare än bara sedering, inhalationsnarkos går att styra på ett helt annat sätt.
Att ta FORL-tänder kan kräva en hel del, allt beror på hur angripna tänderna är och vilka ränder det är. Smärtstillande brukar de i de allra flesta fall absolut få med hem.

@athena_arabians - håller tummarna att allt går som det ska imorgon :heart.
 
Tror jag ringer vc imorgon
Känner mig så väck så det finns inte och sover knappt alls
Se om jag kan bli sjukskriven en vecka bara och få ordning på sömnen
Får sån hangover om jag tar vb medicinerna
 
Jag har varit hundvakt igen :love:

Hunden somnade efter en halvtimme, jag tror inte hon tycker att det är lika roligt att träna som jag gör :angel::D

Och jag hinner inte skriva här lika ofta som jag vill, fast det kanske jag borde skriva i tråden om saker man stör sig på? :cautious:
jag skulle vara hundvakt torsdag till lördag. Hunden blir kvar till i morgon. Sen ska jag leverera henne. Ska bli skönt att bli utan hund igen.
 
Utmärkt.

Tranor låter alldeles för mycket.

/mvh en som under många år upplevde tranparets familjeråd 50 m utanför sovrumsfönstret varje morgon vid 04.00
jag har mycket tranor här på våren med. Dom för ett himla liv.
Förra året vid första advent kom det en vilsen stackare. Gav den rejält med mat. Efter fyra dygn var den borta.
 
Äntligen duschat och lagt mig i sängen (igen :angel:) bara för att komma på att jag glömt ta mina mediciner :meh:
Så det är väl bara att hasa den låååååånga vägen till köket och göra om och göra rätt då. Annars vaknar jag om några timmar och ångrar mig bittert :cautious:
Klubbade ner några stolp till lunchhagen. Borde väntat på hjälp, men vad tusan!
grymt irriterande ju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 093
· Visningar
59 016
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 731
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp