Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja, vackert är det ju inte... men kittat iaf ;) Helt klart good enough :up:

21433499_140765649864749_2153711561032597504_n.jpg

@tanten :heart
 
Det är ALLTID vackert att ta hand om sådana fönster och ge dem lite kärlek och omvårdnad.:love:

@tanten trodde bågarna var bortåt hundra år gamla med tanke på hur de var gjorda :love: Jag har ju tyvärr inte koll på vad och när saker gjorts med huset förutom tillbyggnaden -73 men det finns risk för att ingen gjort något med de gamla fönstren sedan ca andra världskriget...
 
Efter dagens stallbesök (där sambon tog ut lintott på promenad på stubbåkern, dom funkar riktigt bra ihop nästan hela tiden nu :up:) begav vi oss till Ica för att fylla på nesquickpufförrådet. När vi kom in genom dörrarna uppenbarade sig höstens guld: satsumas! :d :love: :bow:
Så nu är min diet för åtminstone en månad framöver spikad, lär inte få någon c-vitaminbrist i första taget :D
 
Efter dagens stallbesök (där sambon tog ut lintott på promenad på stubbåkern, dom funkar riktigt bra ihop nästan hela tiden nu :up:) begav vi oss till Ica för att fylla på nesquickpufförrådet. När vi kom in genom dörrarna uppenbarade sig höstens guld: satsumas! :d :love: :bow:
Så nu är min diet för åtminstone en månad framöver spikad, lär inte få någon c-vitaminbrist i första taget :D
Jag borde följa det exemplet. Ligger på soffan och känner mig ganska ynklig just nu :down:
 
Eller så beställer man hemkörning och behöver inte oroa sig för att ramla ihop på vägen eller råka köpa fel saker när man yrar :D:up:
Hemkörning känns lite löjligt när det är typ 500 m till affären :D

Pfft! Satsumas ska alltid prioriteras, dom är viktigare än att sova för länge :angel:
Kommer du och barnvaktar under tiden då? ;) vi övar iofs på att hon ska vara ensam korta stunder, men vi har inte ens kommit upp i 10 min än :D
 
@Magiana Det jag tror @dobbis reagerade på är att du i ett inlägg "klagar" över att du har massor av grönsaker och grejer att ta hand om i trädgården med tillägget att du kräks lite över att vara en som måste handla dina varor. Sen beskriver du att du har sjukt lite tid och måste åka till affären (varför inte slänga ihop en sallad från trädgården), förslag om sallad kommer men då måste du ha protein (nej, du kan hoppa över EN måltid där du inte har någon form av kött eller liknande) och ratar det förslaget. Ett nytt förslag om soppa kommer men då är det fel på det också (lägg grönsaker i vatten, krydda lite, klart)... Du anar inte ett litet mönster här när Dobbis skriver "lika positiv som vanligt"? :angel:;)
Det är så lätt att vara positiv när man har en depression. :meh:

Och så glömde jag chapsen idag, det är snart mörkt och pannlampan ligger hemma. Lusten att rida är obefintlig och ska jag ge mig ut nu är jag nog inte hemma förrän till halv elva och sen kan jag inte sova förrän halv tolv. Jag ställer nog in hästen i boxen igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 937
Senast: Mia_R
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 506
Senast: Sedna
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
33 34 35
Svar
693
· Visningar
18 932
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp