Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft mamma här "hela dagen", först åt vi på pizzerian (jag tog kebabtallrik, mamma och brorsan pizza), sen gick vi en vända på loppisen i byn, sen hem till mig och satte igång och jobba :) Så typ mellan 16-nu så har jag haft hjälp att skära ut mössor av min underbara mamma :love: Jag hann sy klart ugglegrytlapparna samt 15 mössor, har 20 stycken kvar. Mamma gjorde ett rejält jobb som skar ut 40 mössor :heart Vi bestämde att hon ska komma över nästa måndag och hjälpa lite till :)
 
Hemkörning känns lite löjligt när det är typ 500 m till affären :D
Det beror väl på hur ens situation ser ut och hur illa man mår. Jag har också ca 500m till närmaste (lilla) affär, men ibland är det verkligen övermäktigt att ta sig dit och då är hemkörning faktiskt toppen :D
 
Det är så lätt att vara positiv när man har en depression. :meh:

Och så glömde jag chapsen idag, det är snart mörkt och pannlampan ligger hemma. Lusten att rida är obefintlig och ska jag ge mig ut nu är jag nog inte hemma förrän till halv elva och sen kan jag inte sova förrän halv tolv. Jag ställer nog in hästen i boxen igen.
Ber om ursäkt om det var plumpt, men jag har inte hållit mig uppdaterad (om du skrivit det i någon annan tråd), men allt jag läst av dig tidigare har varit *det är inget fel på mig, jag är inte deprimerad och framförallt inte på väg in i väggen eller så*
 
Ugh, jag ska snart flyga. Jag är inte direkt höjdrädd i den bemärkelsen men jag får katastroftankar a la final destination, eller att golvet kommer försvinna, eller att "väggen" kommer rasera.. :banghead:

Sedan är ju frågan vad i allsin dar man ska göra i Visby under några timmar själv på en lördag. Med ett barn på sju månader ungefär :confused:
 
Ber om ursäkt om det var plumpt, men jag har inte hållit mig uppdaterad (om du skrivit det i någon annan tråd), men allt jag läst av dig tidigare har varit *det är inget fel på mig, jag är inte deprimerad och framförallt inte på väg in i väggen eller så*
Det gällde för en månad sedan (eller två) lite drygt. Då nollade jag på madrs-testet (för jag gjorde den p.g.a. påtryckningar här). Nu får jag utslag på samma test.

Jag har haft en del att kämpa med. Det har dock inte gett utslag förrän nu.
 
Då är det dags att skaffa en :) Se till att den är kastrerad bara.

Hehe:p
Har gjort ett ryck och rensat och slängt i stallet idag. Det värsta var bara när jag skulle ta och kasta gamla täcken som låg i förråds-lidret, då har en en jäkla geting koloni byggt bo där:eek:
Gissa om en la benen på ryggen.
Imorgon blir det en tripp till återvinningen, hela baksätet är fullt med sopsäckar. :p
 
Jag trodde varje stall hade en katt..

Inte vårt dvs mitt och syrrans. Det står ju inga hästar installade i stallet då de går på lösdrift. Men boxar osv finns ju vid behov och när de tas in. Eftersom vi stänger stallet så är det inte sjysst att stänga in en katt där.
 
Ugh, jag ska snart flyga. Jag är inte direkt höjdrädd i den bemärkelsen men jag får katastroftankar a la final destination, eller att golvet kommer försvinna, eller att "väggen" kommer rasera.. :banghead:

Sedan är ju frågan vad i allsin dar man ska göra i Visby under några timmar själv på en lördag. Med ett barn på sju månader ungefär :confused:
Vi som bor här gör väll ungefär vad alla andra hade gjort i sina hemstäder ett par timmar ;)
Skämt å sido! Gillar ni att vara ute är en guidad tur perfekt! Det finns en krutgumma som guidat i typ fyrtio år som går rundor typ varje dag. Fika på Skafferiet eller Fiket, äta lunch på Brooklyn, handla på Memo antik, Kränku eller Akantus.. :D
 
Vi som bor här gör väll ungefär vad alla andra hade gjort i sina hemstäder ett par timmar ;)
Skämt å sido! Gillar ni att vara ute är en guidad tur perfekt! Det finns en krutgumma som guidat i typ fyrtio år som går rundor typ varje dag. Fika på Skafferiet eller Fiket, äta lunch på Brooklyn, handla på Memo antik, Kränku eller Akantus.. :D

Vill du bli min guide? ;)
 
Dags att skära ner på alla dina vardagsmåsten som ändå inte verkar ge dig något i utbyte då och ta tag i depressionen. Dvs söka hjälp för den.
Jag har skurit ner på nästan allt och jag har redan sökt hjälp och fått träffa en kurator. Dessvärre tror jag inte det kommer att fungera. Hon verkade inte ha några verktyg alls och jag fick i slutet av mötet säga att jag definitivt inte hade pratat klart för att få en ny tid. Den nya tiden var 3 veckor fram i tiden.

Det jag kan dra ner på är att sluta rida och låta trädgården växa igen. Jag har ända sedan i vintras försökt leva efter mottot att "göra så lite som möjligt" samt prioritera nöjen.
 
Tog ett litet ryck och kastade sopor och fick med mig lite extra utöver vanliga påsen (!!).
Grymt synd att det står en container på gården och jag inte har en chans att släpa ner större saker jag verkligen vill och behöver bli av med.
Man får vara glad för det lilla ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 375
Senast: Mia_R
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 722
Senast: Sedna
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
94 95 96
Svar
1 903
· Visningar
54 864
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp