Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Caddat halva högspänningskortet till spa-badet, det gäller att tänka sig för när det ska dras stora effekter på kretskort så inte laminatet riskerar att överhettas men nu "brer jag ut" effektuttaget på alla tre faserna istället för att bara köra enfas så belastar jag nätet och kortet jämnt och behöver inte ha så hiskeligt breda ledningsbanor. Kortet ska härbärgera 7 relän, 5 Molexkontakter, ett gäng flatstiftuttag för framtida utbyggnad, en stiftlist för styrningen och högspänningsingången samt en transformator till styrkort och lampor.
Har jag flyt hinner jag cadda klart ikväll och kan etsa, borra och löda kortet i morgon. :)
 
Caddat halva högspänningskortet till spa-badet, det gäller att tänka sig för när det ska dras stora effekter på kretskort så inte laminatet riskerar att överhettas men nu "brer jag ut" effektuttaget på alla tre faserna istället för att bara köra enfas så belastar jag nätet och kortet jämnt och behöver inte ha så hiskeligt breda ledningsbanor. Kortet ska härbärgera 7 relän, 5 Molexkontakter, ett gäng flatstiftuttag för framtida utbyggnad, en stiftlist för styrningen och högspänningsingången samt en transformator till styrkort och lampor.
Har jag flyt hinner jag cadda klart ikväll och kan etsa, borra och löda kortet i morgon. :)
Vad för effekter pratar vi om?
 
Hjärntrött. Många barn och mitt speedat. Börjar se vissa tecken på min diagnos hos henne, men inte mycket nog för att söka för det.
 
Hemma igen efter en lång dag, först 3,5 h i kiosken på fotbollscupen, jag fick ta hand om kassan :nailbiting: :D Sen hem och hämta upp maken och så åkte vi till kompisar och gjorde korv, herregud vad vi har skrattat! :D Men nu har vi massor av korv, och vi åkt pizza för att bli mätta! :D Korven skulle vila ett par timmar först, sen hade man kunnat tillaga den men det orkade vi inte. :angel:
Nu badar barnen och jag ska plugga lite igen. :D
 
Vad för effekter pratar vi om?
Inga jättestora, det som drar mest är värmaren på 3 kW men den får gå ensam på egen fas, det andra är cirkulationspumpen som får dela fas med en massagepump och tredje fasen får dra andra massagepumpen, fläkten för bubbelmaskineriet, belysning och styrning. Jag har lagt banorna på 10 mm för värmaren och 8 mm till dom andra reläerna, det räcker och blir över.
 
Jag slängde ihop lite blandat film material från min Dashcam, när jag kör min personbil. Klurar lite på hur jag ska utveckla filmredigeringen lite. :)

 
Inga jättestora, det som drar mest är värmaren på 3 kW men den får gå ensam på egen fas, det andra är cirkulationspumpen som får dela fas med en massagepump och tredje fasen får dra andra massagepumpen, fläkten för bubbelmaskineriet, belysning och styrning. Jag har lagt banorna på 10 mm för värmaren och 8 mm till dom andra reläerna, det räcker och blir över.
gör du dubbelsidigt eller flerlager? Etsar du själv eller sänder till Kina för tillverkning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
257
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag lovade mig själv att inte flyga över Atlanten eller Stilla havet fler gånger, men det höll förstås inte när den trevliga gruppen som...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
994
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp