Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får frispel på tänderna. De slipades på baksidan idag, så att de skulle få ruggig yta då tråden ska sättas fast. Men det känns ju som att jag har världens skitigaste tänder :yuck:
 
Det är en Citroen c5. Det finns ingen knapp för AC, bara grader av varmt/svalt.

Ok, d.v.s du har svalt/kallt på sommaren och varmt på vintern? Då låter det som en klimatkontroll, då finns det ingen quick-fix tyvärr :(.
Problemet (om det är så) är att för att komma åt styrdosan måste hela instrumentpanelen rivas och det tar en dag att riva och återmontera. Kostnad : ca 10.000 på en märkesvärkstad (fast det kanske du fått klart för dig redan) I.s.f bortse från kommentaren.
 
De där termerna är inte min starka sida, vet jag frågade mamma hur det stavades, men jag fortsätter väl kalla det det utökande cellprovet för det kan jag åtminstone stava till utan att det blir fel. Hatar svårstavade ord, som låter lika andra.

Då har du inte gjort gastroskopi antar jag?
Annars vet du skillnaden, jag lovar :crazy:
 
Jag är trött! Varför är jag vaken nu? Sovit skitdåligt..
Känns lite väl tidigt att börja jobba redan. Halv åtta börjar arbetsdagen egentligen.

Får väl ligga och läsa en stund
 
För att det är giftigt och ger fotosensibiltet?! Och jag har hästar som äter allt sly och sånt på vintern och för att den är giftig även då?
Så jo jag måste rensa. Hellre det än förgiftade och i värsta fall döda hästar.
En johannesörten är ju just en ört och den lever inte på vintern.

Jag har levt ett långt liv med hästar i en hästrik bygd. jag har aldrig hört talas om att hästar skulle ätit johannesört. Någonsin. Varför skulle hästar hos dig äta den? Den är ju bitter och osmaklig. De äter inte smörblomma heller. Och smörblommar är verkligen inte speciellt nyttig....

Naturbeteshagar är fulla av örter som inte är så bra att äta. Hästar äter dem inte.
Har du inte sett fält helt gula av smörblommor? Som hästarna inte rör. Varför skull de röra johannesörten hos dig? Har ni haft problem med det?
Om det hänt något i detta vore det intressant att veta.
 
En johannesörten är ju just en ört och den lever inte på vintern.

Jag har levt ett långt liv med hästar i en hästrik bygd. jag har aldrig hört talas om att hästar skulle ätit johannesört. Någonsin. Varför skulle hästar hos dig äta den? Den är ju bitter och osmaklig. De äter inte smörblomma heller. Och smörblommar är verkligen inte speciellt nyttig....

Naturbeteshagar är fulla av örter som inte är så bra att äta. Hästar äter dem inte.
Har du inte sett fält helt gula av smörblommor? Som hästarna inte rör. Varför skull de röra johannesörten hos dig? Har ni haft problem med det?
Om det hänt något i detta vore det intressant att veta.
Men jösses, gå in och läs på SVA. Även i hö ger den förgiftning. Död torkad växt är därmed också farlig. Jag har en häst som äter liljekonvaljer. Det SKA dom heller inte göra, den är giftig men likt förbannat gör hon det.
Jag anser inte att det är värt risken med leverpåverkan och inte när mina betar rent till skillnad från många andra i sina hagar på allt som finns. Det är dessutom massor, att låta det föröka sig ännu mera gör att jag snart inte kanvända den hagen alls inom snar framtid.
 
Ok, d.v.s du har svalt/kallt på sommaren och varmt på vintern? Då låter det som en klimatkontroll, då finns det ingen quick-fix tyvärr :(.
Problemet (om det är så) är att för att komma åt styrdosan måste hela instrumentpanelen rivas och det tar en dag att riva och återmontera. Kostnad : ca 10.000 på en märkesvärkstad (fast det kanske du fått klart för dig redan) I.s.f bortse från kommentaren.
Bilen var en igloo i vintras, d.v.s. det kom ingen värme alls. Kostade drygt 12000 att laga. Nu är det samma fel. Det går på garantin lyckligtvis. Frågan är om jag borde sälja bilen innan garantin på jobbet som ska göras nu (21 augusti) går ut. Jag är nöjd med bilen annars. Enligt verkstan är det inte vanligt att felet återkommer men att det kan så klart hända.
 
Suck, har inte sovit alls inatt, städat lite, diskat lite, bäddat sängen med nytvättade lakan och överkast. Men mest hängt framför datorn. Nu väntar jag bara på att det ska bli så sent på morgonen att jag kan dammsuga. Undrar när man kan göra det utan att störa grannarna? Måste till apoteket innan jag åker. Ska städa kattlådan. Rädd att jag somnar när jag väntar på U-tåget i Gävle. :meh:

Jag har pippi på att när jag ska åka någonstans även om det bara är över natten så måste det vara nystädat när jag kommer hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 481
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
207
Senast: ufot
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
668
Senast: Amha
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 475
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp