Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger fortfarande kvar på sängen. Mitt största problem är att ridkläderna ligger ute i bilen. Och jag är för lat för att gå ut och hämta dom och gå in och byta om. Ser ett par alternativa lösningar. Antingen tar jag på mig något annat och byter om när jag kommer till stallet (verkar jobbigt :o) Eller så tar jag på mig något annat och struntar i att rida och tömkör istället. :angel:
 
Köpte också min mtb i juni. Eller början av juli kanske. Men det var först idag jag faktiskt tog mig ut i skogen. :D
Jag har varit ute i skogen ett antal gånger, det svåraste att cykla är stigar med mycket rötter på. Har till och med köpt mig cykelskor, jäklar vad mycket lättare det är att ta uppförsbackar nu.
 
Jag har varit ute i skogen ett antal gånger, det svåraste att cykla är stigar med mycket rötter på. Har till och med köpt mig cykelskor, jäklar vad mycket lättare det är att ta uppförsbackar nu.
Där jag cyklade idag var det mycket stora stenar, det var lite besvärligt. Cykelskor står på listan över framtida inköp.
 
Jag blundar för städandet och typ städar. Har stoppat in ett par mönster i rätt pärm, klippt ut lite fler rutor och tuttesnuttar i tygspill som "låg och drällde"... Ska nog försöka organisera om i hyllorna under klippbordet. Mitt problem är att jag sparar på alldeles för mycket "kan komma till användning nån gång". Bara det att det där nån gång har inte kommit än på... 5 år? Mer?
 
Dagens upptäckt och utmaning!
En blomma husägarna haft i över. 20 år som inte har blommor alls trodde jag?!
Jag såg något konstigt bakom gardinen och kollade, den blommor med en stor röd sak (jag har svarta fingrar)
Skickade mms till husägarna med bild på den att jag aldrig sett den göra det och det hade inte dom heller så nu ska jag hålla den i liv helst tills dom är hemma igen, ca 1vecka!! :nailbiting:

Fan jag skulle tittat bara, detta blir intressant minst sagt.

Fakta om den:
Gröna blad, stor och står i en kruka med jord i ett fönster i hallen.
.. kunskap slut!

Skötseltips?
:rofl::nailbiting:
 
Jag får absolut ingenting gjort idag. Är lite deppig och trött som fan. Nu har det börjat småregna lite och den obefintliga lusten att ta tag i mig själv blev ännu mindre.
 
Dagens upptäckt och utmaning!
En blomma husägarna haft i över. 20 år som inte har blommor alls trodde jag?!
Jag såg något konstigt bakom gardinen och kollade, den blommor med en stor röd sak (jag har svarta fingrar)
Skickade mms till husägarna med bild på den att jag aldrig sett den göra det och det hade inte dom heller så nu ska jag hålla den i liv helst tills dom är hemma igen, ca 1vecka!! :nailbiting:

Fan jag skulle tittat bara, detta blir intressant minst sagt.

Fakta om den:
Gröna blad, stor och står i en kruka med jord i ett fönster i hallen.
.. kunskap slut!

Skötseltips?
:rofl::nailbiting:
Eftersom den blommat så gillar den väl hur den blivit skött hittills …? Kan det vara en hibiskus? De kan bli rätt stora men jag minns inte om de finns med röda blommor.
 
Ligger fortfarande kvar på sängen. Mitt största problem är att ridkläderna ligger ute i bilen. Och jag är för lat för att gå ut och hämta dom och gå in och byta om. Ser ett par alternativa lösningar. Antingen tar jag på mig något annat och byter om när jag kommer till stallet (verkar jobbigt :o) Eller så tar jag på mig något annat och struntar i att rida och tömkör istället. :angel:

Äh man behöver väl inga speciella kläder när man rider?

Mvh
Träningstights, brottarlinne och conversekopior :angel:
 
Jag får absolut ingenting gjort idag. Är lite deppig och trött som fan. Nu har det börjat småregna lite och den obefintliga lusten att ta tag i mig själv blev ännu mindre.

Kram om du vill ha.
Man får och behöver ha såna dagar, unna dig en dag för att bara göra precis vad du känner för.
Ensam eller med sällskap.

Kanske något gott att dricka/äta och krypa upp i soffan med en filt för att bara vara är precis vad du behöver just nu? Läsa en bok? det är en ganska härlig/mysko upplevelse att unna sig mitt på dagen.
Eller något annat som passar dig bättre?
Spela musik så basen dunkar?
En varm dusch eller lite lyx oplanerat hos frisören, fotvården eller nåt.

Lite rörigt inlägg men du förstår garanterat tanken och välmenandet i röran.
Så länge du fokuserar på dig, bara dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 487
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
207
Senast: ufot
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
671
Senast: Amha
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 482
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp