Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdrag utfört och nu ligger det en jätte hög med tryckimp.virke på gårdsplanen o vill flyttas,varför ger man sig själv mer arbete så fort man gör något,nu ser både gästrum och gårdsplan ut som kriget.:wtf:
Dricker kaffe för det regnade när jag kommer hem och grinden springer inte bort då den är fastskruvad i stolparna :D ,den ska få gångjärn det är mycket lättar att öppna den då :idea:
 
Precis så har mina hus varit,spik måste ha varit gratis förr i tiden :mad:
Det var lika då jag renoverat mitt hus som är byggt på 03.Det var fattigt då men spik verkar det ha funnits hur mycket som helst och priset verkar ha varit 0:- eller att dom fått betalt för att slå i så många som möjligt .Tar man lös en bräda så ser den ut som en igelkott på baksidan och dom använde ingen småspik utan rejäla och långa
 
Har varit på passröjning idag .Då jag inte klara att bära tung ryggsäck och stå framåtböjd och röja sly så fick jag gå och snittsla .Men klarade inte hela drevet då ena benet började krampa från rumpan ner till tårna så jag fick avbryta .Träffade på motståndsrörelsen i skogen och fick springa för livet i över 100 meter innan dom gav sig .Skulle sätta upp en snittsel i en myrtall och kollade inte ordentligt utan det började surra runt benen och jag förstod vad klockan var slagen och sprang direkt .Var övertygad det var jordgetingar men kompisarna som kom efter såg ett stort getingbo i tallen ganska långt ner så jag missade det .Har trampat i jordgetingbon ett antal gånger så jag känner igen ljudet och vet på en bråkdels sekund vad jag ska göra .Var lite förvånad för dom brukar komma som störtbombare .Ta en jäkla fart och vända till rumpan så det smäller till i byxbenen och dom brukar komma igenom tyget ibland så det svider rejält men vanliga är inte alls lika arga
 
Blev ett litet break och plocka ihop ett paket med en ostkroksmössa. Känns ju helt klart som att det är säsong att sälja mössor "redan", är ju för fasiken ingen värme :meh:
Har gjort klart 2 par grytlappar nu och nu har jag börjat vika ihop alla 40 handdukar jag köpte igår och lägga ner dom i en låda.
 
Har varit på passröjning idag .Då jag inte klara att bära tung ryggsäck och stå framåtböjd och röja sly så fick jag gå och snittsla .Men klarade inte hela drevet då ena benet började krampa från rumpan ner till tårna så jag fick avbryta .Träffade på motståndsrörelsen i skogen och fick springa för livet i över 100 meter innan dom gav sig .Skulle sätta upp en snittsel i en myrtall och kollade inte ordentligt utan det började surra runt benen och jag förstod vad klockan var slagen och sprang direkt .Var övertygad det var jordgetingar men kompisarna som kom efter såg ett stort getingbo i tallen ganska långt ner så jag missade det .Har trampat i jordgetingbon ett antal gånger så jag känner igen ljudet och vet på en bråkdels sekund vad jag ska göra .Var lite förvånad för dom brukar komma som störtbombare .Ta en jäkla fart och vända till rumpan så det smäller till i byxbenen och dom brukar komma igenom tyget ibland så det svider rejält men vanliga är inte alls lika arga
:nailbiting::nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Amha
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 174
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp