Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kram om du vill ha.
Man får och behöver ha såna dagar, unna dig en dag för att bara göra precis vad du känner för.
Ensam eller med sällskap.

Kanske något gott att dricka/äta och krypa upp i soffan med en filt för att bara vara är precis vad du behöver just nu? Läsa en bok? det är en ganska härlig/mysko upplevelse att unna sig mitt på dagen.
Eller något annat som passar dig bättre?
Spela musik så basen dunkar?
En varm dusch eller lite lyx oplanerat hos frisören, fotvården eller nåt.

Lite rörigt inlägg men du förstår garanterat tanken och välmenandet i röran.
Så länge du fokuserar på dig, bara dig!

:heart :heart :heart
 
Eftersom den blommat så gillar den väl hur den blivit skött hittills …? Kan det vara en hibiskus? De kan bli rätt stora men jag minns inte om de finns med röda blommor.
Tror inte det är en hibiskus, sånna finns här och blommar med.
Blomman har typ samma form iofs.
Mysko.
Blomman är som hibiskus (ser ut som en klocka) och växer på en stängel (som ampellilja som skickar ut skott och blommor)
Dessa stänglar brukar dom klippa bort då det blir i gardin/gardinstång/taket men glömt innan jag kom och jag gör inte sånt med blommor utan allt (allt? Hostar!) som har en grön nyans tackar jag för och låter vara hemma hos mig.
 
Fortsätter på skördetemat med att ha kokat årets första tomat-paprikapasta :d Blev iofs bara denna burk + en liten burk men det är en början :up:

jujjootkmtqpnki.jpg
 
Och jag som vill ha regn får inget :rage:
Det skulle ju regna hela dagen idag det har inte kommit en droppe och nu skiner solen :arghh:
Här har det kommit mindre än 1mm, dom lovade ju drygt 5,5 mm :banghead: på förmiddagen och den är ju över, men finns lite tid kvar på dygnet än så hoppas dom tagit fel på tiden bara :arghh:
 
Här har det kommit mindre än 1mm, dom lovade ju drygt 5,5 mm :banghead: på förmiddagen och den är ju över, men finns lite tid kvar på dygnet än så hoppas dom tagit fel på tiden bara :arghh:

Här sa dom 36,5 mm :eek: och det har inte kommit en droppe :rage:
förvisso är inte lördagen över än men molnen blir färre och färre :mad:
 
Självklart fick jag min mens idag pga jag slarvat med min cerazette (minnet är på topp..). Hoppas bara jag kan gå blodomloppet på tisdag som är inbokat sedan länge..:mad:
 
Uppdatering blomman:

(Svarta fingrar utan kunskap/intresse spekulerar och kan inte lägga in bild så ta det för vad det är :p blomidiot googlade)

Google och jag får fram till att det kanske är hibiskus??
Stänglarna är tunna, mjuka och lätta sno runt bågen monstret har eller knipsa av ned fingrarna men man blir mycket kladdig då, som sockerlösning att tvätta bort efteråt.

Den har dock släta blad, mörkgröna med raka ytterkanter på bladen??
( den som jag vet är det har taggiga kanter)

Är det så att det finns olika sorters?

Egentligen får det vara vad det vill, bara lilla röda klockan/blomman är kvar tills dom är hemma igen :angel:

/hallonsaft som vattnat ihjäl kaktusar och torkat ihjäl garderobsblommor men amelliljor gillar mig åtminstone.
 
Jag känner mig som när jag var liten och blev tillsagd att städa sitt rum... Börjar plocka lite, och sen helt plötsligt sitter jag där och läser en gammal Min Häst istället för att städa... Fast nu sitter jag och syr 2 par grytlappar som jag har påbörjat för hundra år sedan, som bara saknade kantband :meh: Men, ska ta en paus och koka upp lite makaroner och sen äta korvstroganoff sen igår innan jag fortsätter.
Fick dessutom för mig att skriva ett kort till farmor, så det har jag också gjort nu :)
 
Jag känner mig som när jag var liten och blev tillsagd att städa sitt rum... Börjar plocka lite, och sen helt plötsligt sitter jag där och läser en gammal Min Häst istället för att städa... Fast nu sitter jag och syr 2 par grytlappar som jag har påbörjat för hundra år sedan, som bara saknade kantband :meh: Men, ska ta en paus och koka upp lite makaroner och sen äta korvstroganoff sen igår innan jag fortsätter.
Fick dessutom för mig att skriva ett kort till farmor, så det har jag också gjort nu :)

I skolan sa fröken faktiskt att man skulle repetera för att minnas saker när man blev stor.
Den där kunskapen är väl befäst hos mig med ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 205
Senast: Badger
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
572
Senast: Amha
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 181
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 738
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp