Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt rätt :up:
För att slippa frysa får man ta till alla tänkbara lösningar man kan.

Jag har sån tur att jag är för kort för att bli mannekäng så klär mig efter väder och bekvämt.

I ett stall jag hyrde in mig ett tag fick jag höra efter några veckor att dom blev ordentligt förvånade när dom såg mig första gången eftersom dom "dömt" mig som dressyrnörd med nyputsade stövlar när vi pratade i telefon första gången och jag hade lite mer frågor och insyn än andra som ringt och var intresserade.
Klädsel/intresse/kunskap hör ihop?
Jag hade säkert fel färg på jackan, tokgul med diverse stallfläckar på:angel:
Jag har ibland blivit nedgraderad när dom sett mig och jag skulle fixa nåt, jag har inte senaste mekarstället på mig och ser ut som en vandrande julgran och med mer grejer i bältet än Batman, det KAN ju hänga ihop med att jag har bättre kunskap och finare mätverktyg (ibland hemmabyggen) än dom som bara läst teorin eller bara vagt vet vad det handlar om. Polityren säger ingenting om kunskapsnivån och dom brukar snabbt omvärdera mig. Däremot så skryter jag inte om kunskapen, det finns mycket jag kan men håller käft om för då behöver jag inte säga "nej jag har ingen lust att skruva på ditt skit". ;)
 
Idag är det helt klart väder för att åka till byggmarknaden,ingen sol,typ 18-19 grader,regnet som vi inte blivit lovade hänger i luften.
Sen måste jag bygga om en grind så jag får in en traktor med gafflar den vägen,blir så dumt om den måste ta vägen över buskar,rabatter och yttertrappen.:idea:
 
*stor kram* Det får kännas lite värdelöst i början men man kommer tillbaka på banan, jag lovar :heart


Jag känner igen känslan. Kram :heart

@Linta *kram* breakups suger getröv. Men det blur bättre. Jag lovar. Och du är alltid välkommen hit och huligansupporta lite på ungdomsfotboll. :D



@Linta du är välkommen till lilla Smedjebacken om du vill idag, det ska vara cruising i byn och min balkong är precis där dom brukar åka :p

:heartheart:heart Jag förstår honom ju. Jag har inte varit den han blev kär i på ett tag. Jag hade också slutat vara kär i den jag är nu. Det som gör mig mest ledsen är att hon finns ju i mig fortfarande. Jag vet att jag kan hitta henne men han sa inget förrän det var försent och nu kan jag inte fixa något. Jag fick liksom ingen chans och nu är allt försent.
 
Motionerat min cykel en sväng. Gav mig ut i skogen och följde några av de stigar de kör cross på häromkring. Skitkul verkligen! :bump: Vissa ställen var lite för svårframkomliga för mig så här första gången jag verkligen gav mig ut i skogen, men med lite övning så. :up:
Borde också rasta min cykel. Har inte blivit något cyklande till stallet den här veckan pga att de lägger asfalt.

Det är väldigt roligt att cykla i skogen :D Köpte ju mig en mtb i juni :up:
 
Idag är det helt klart väder för att åka till byggmarknaden,ingen sol,typ 18-19 grader,regnet som vi inte blivit lovade hänger i luften.
Sen måste jag bygga om en grind så jag får in en traktor med gafflar den vägen,blir så dumt om den måste ta vägen över buskar,rabatter och yttertrappen.:idea:
Och jag har lossat och staplat tryckimpregnerat och fikar nu (igen), det blev en stor hög samt nya knutbräder till logen som redan var vitgrundade. :up:
Med den här farten så blir det ingen kåk under jord utan en rustik träkåk a,la "hillbilly log house" istället, komplett med veranda under tak på hela långsidan, gungstol, hagelbrakare och banjo. :p
 
Och jag har lossat och staplat tryckimpregnerat och fikar nu (igen), det blev en stor hög samt nya knutbräder till logen som redan var vitgrundade. :up:
Med den här farten så blir det ingen kåk under jord utan en rustik träkåk a,la "hillbilly log house" istället, komplett med veranda under tak på hela långsidan, gungstol, hagelbrakare och banjo. :p
Enda jag saknar av uppräknade saker är banjo ,ja och att huset kanske inte är så mycket hillbilly log house :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 505
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
212
Senast: ufot
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
676
Senast: Amha
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 524
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp