Vad gör man när man inte får tag på en person?

Agapi

Trådstartare
Jag har dejtat en kille i ett par månader, kan kalla honom för A. Jag har väldigt svårt för att lita på människor, speciellt killar, men jag kände att jag verkligen kunde lita på honom. Han är en väldigt rak och ärlig person och säger alltid vad han tycker.
Han visade alltid hur mycket han tyckte om mig och sa det också flera gånger. Även våra gemensamma vänner har sagt till mig hur mycket A tycker om mig.

Förra fredagen skickade jag ett sms till honom på dagen men fick inget svar. Ringde på kvällen men fick inget svar då heller. Blev väldigt orolig eftersom han alltid annars hör av sig (han brukar oftast ringa 5 gånger per dag. Ibland ringer han bara för att säga att han ska gå och handla så att jag "vet var han är"). Han brukar också alltid vara inloggad på facebook men jag hade inte sett honom där under hela dagen.
Det enda jag visste att han skulle göra på fredagen var att släppa ut en av sina rumskompisar klockan sex på morgonen (man måste ha nyckel för att öppna dörren innifrån) eftersom rumskompisens flickvän skulle bo i lägenheten under helgen och behövde en nyckel.
På lördagen hade jag fortfarande inte hört något från honom och hans mobil var avstängd. Till slut skickade jag ett sms till hans andra rumskompis för att höra om han visste om allt var ok. "Jag tror han sover" fick jag till svar.

Lite senare under dagen fick jag ett meddelande på facebook från A där han skrev att han fått "surprise besök" av en kompis under helgen och att de under hela fredagen varit på sightseeing. Fick direkt en underlig känsla för själva meddelandet lät inte som honom. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var, men något stämde inte. Vanligtvis brukar han också alltid vilja att jag ska träffa hans kompisar.
Skickade ett sms till honom senare under helgen men fick inget svar.

Nu är det en vecka sedan jag hörde av honom. Han svarar inte heller när hans vänner ringer. Ingen får tag på honom. Alla tycker det hela är väldigt underligt eftersom A är inte personen som undviker att svara i telefonen.
Till slut ringde en gemensam vän till oss rumskompisen för att höra om något hade hänt. Rumskompisen berättade att A hade väldigt mycket jobb just nu och var stressad. Låter konstigt, eftersom han borde ha tid att skicka iväg ett litet sms och säga det.
Vad som är ännu konstigare, är att rumskompisen sagt till en annan kompis att A varit på en vinmässa i Tyskland och är trött efter resan. Två andra kompisar var på mässan och de sa att A inte hade varit där...

Jag har skickat ett meddelande till honom där jag bad honom svara i telefonen bara så jag vet att han lever, och att om han inte vill prata med mig så kan han bara säga det. Men har såklart inte fått något svar...

Han verkar dock leva eftersom han har uppdaterat sin playlist på Youtube plus varit inloggad på WhatsApp. Men ingen har fortfarande pratat direkt till honom.

Jag vet inte vad jag ska tro, men jag är riktigt orolig. Tvivlar på att droger skulle vara inblandat eftersom han är väldigt emot det. Depression låter inte heller troligt.
Vad kan det finnas för anledning? Jag håller på att bli galen av att hela dagarna gå och oroa mig. Jag har ingen matlust, sover dåligt... Tankarna far omkring i huvudet hela tiden :(
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jobbigt läge.

Vet inte riktigt vad anledningen att han inte hör av sig men var stark och andas, försök att gå vidare. Håll dig sysselsatt med annat så du inte tänker på honom.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kan du inte åka dit och banka på dörren?

Stämmer det alltså att alla vänner förutom rumskompisen inte får tag på människan?
Jag har också blivit orolig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Tack och lov har jag just ökat min dos på antidepp, annars skulle jag förmodligen ha brytit ihop totalt. Försöker sysselsätta mig så gott det går och umgås med vänner, men eftersom alla mina kompisar även är god vän med A, så är det svårt att inte tänka på honom.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag vet att fyra av våra kompisar (alla är nära vänner med honom) har försökt få tag på honom men utan resultat.

Har seriöst funderat på att åka dit och knacka på.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag vet att fyra av våra kompisar (alla är nära vänner med honom) har försökt få tag på honom men utan resultat.

Har seriöst funderat på att åka dit och knacka på.

Jag hade lämnat in en anmäla till polisen om att han verkar vara försvunnen.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Om jag oroade mig för att det kunde ha hänt en person något men att det finns en vän som påstår att allt är bra då hade jag först åkt dit och krävt att få se personen och det inte lyckas så hade jag nog polisanmält som försvunnen.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Får se om jag tar med mig en kompis och åker dit. Risken är dock stor att ingen öppnar eftersom det är påsk och både A och hans två rumskompisar kommer från andra delar av landet. Jag gissar på att alla har åkt hem till sina familjer, som resten av stan verkar ha gjort.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Om jag oroade mig för att det kunde ha hänt en person något men att det finns en vän som påstår att allt är bra då hade jag först åkt dit och krävt att få se personen och det inte lyckas så hade jag nog polisanmält som försvunnen.

Fast EN vän?

Jag hade också åkt dit först. Men det verkar lite skumt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ja, hade det varit flera vänner som sa att allt var lugnt hade jag nog inte oroat mig. Nu låter det ju klart misstänksamt men känns bättre att kolla först innan man larmar.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Låter väldigt skumt...

Var var det för besök han fick?
Tänkte om hans gäst kanske fortfarande är kvar hos han och "tar upp tiden"...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Vad är det för besök han fått? Är det helt enkelt en gammal kärlek som kommit förbi? Försöker kompisen skydda dem?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Vad är det för besök han fått? Är det helt enkelt en gammal kärlek som kommit förbi? Försöker kompisen skydda dem?

Ja det va så min tanke gick också men jag ville inte oroa TS men nu har ni redan sagt det rent ut så...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Så mycket jobb och så stressad att man inte kan skicka ett sms?
Bull säger jag.

Försvinner gör folk som pysslar med droger och annan skit, så nån gammal flamma tror jag inte på.

Tror inte du kan göra så mycket mer än vänta ut det hela och se vad som händer, ifall du inte får napp på dörrknackningen.

Skumt är det helt klart.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ibland så vill man faktiskt bara vara i fred och göra det som man gör utan att bli störd.
Är det så oerhört svårt att förstå?

Jag har vänner som är "bara mina" och det har min sambo också.
Men "bara hans" då.
Och dem vill vi umgås med utan att bli störda.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Fast att stänga ut omvärlden i en vecka? Är inte det lite väl?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Såhär tänker jag: Av rumkompisens agerande kan man nog dra slutsatsen att det inte finns anledning till oro för att han ska ha blivit sjuk eller råkat ut för något. Däremot verkar det tydligt att han vill vara ifred av en anledning som han inte vill ska komma ut. Min gissning är att surprisebesöket inte bara var en kompis. Och då är det ju inte så konstigt att han skäms och inte vill prata med dig.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 891
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 867
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 663
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp