Bukefalos 28 år!

Vad hände med Beridna Högvakten

(Ridsport)
De två värnpliktiga som blev avkastade under Beridna Högvakten i går och i dag klarade sig med lindriga skador. Den kvinnliga militärpolisen fick stanna på sjukhuset för observation. Hästarna klarade sig utan skador.



Läs mer...
 
Sv: Vad hände med Beridna Högvakten

Precis, Högvaktens hästar sköts omhand bra. Bättre än de flesta svenska hästar skulle jag vilja säga. Hur kul det sen är för hästarna är väl en helt annan sak. Men värnplikslagen upplöses den 1a juli i år så den beridna högvakten lär ju minskas.

Men jösses....bättre än de flesta svenska hästar vete sjuttton...de får ju gå i paddock några ggr i veckan...hur kul är det för en häst? Och det är väl ändå hästarnas väl och ve som är viktigare än att vi ska ha en beriden högvakt. Jag tycker de ska lägga ner sk*n.
 
Sv: Vad hände med Beridna Högvakten

Jag tycker de ska lägga ner sk*n.

Om man skulle göra det konsekvent för de som har likartad hästhållning, hur många ridskolor och "elitstall" m.fl. skulle få fortsätta :cool:

Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
 
Sv: Vad hände med Beridna Högvakten

*kl*

Jag håller faktiskt med... lägg ner spektaklet med beridna högvakten och flytta polisrytteriet och hovstallet (eller lägg ner det också) till tex Kungsängen eller rentav till gammla Ing 1 i Södertälje.

Även ryttis borde avhästas, man ska inte hålla häst om man inte kan fixa hagvistelse till dom - ibland måste man faktiskt sätta hästarna bästa före fåniga tradioner och annat show och trams.
 
Sv: Vad hände med Beridna Högvakten

Om man skulle göra det konsekvent för de som har likartad hästhållning, hur många ridskolor och "elitstall" m.fl. skulle få fortsätta :cool:

Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift

Ja visst men nu var det väl högvakten denna tråd handlade om. Man behöver inte alltid diskutera allt annat som kan tänkas vara likartat det som tråden handlar om. Jag har en ridskola i min närhet som jag tycker borde stängas ner. Men det är en annan diskussion.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Beridna högvakten fortsätter sin rekryteringsoffensiv och lanserar nu ytterligare ett initiativ för att säkra tillgången av svenskfödda...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 124
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Halkade på trärampen på utsidan av stallet på söndag och det krasade till i foten då den hamnade under mig. Blev sjukhus när stallet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 975
Senast: sweep
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 645
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp